rocotopeppers

Alla inlägg under oktober 2011

Av Mita - 26 oktober 2011 15:47

En lite Mopsfilcka kom på ett besök idag på kontoret, genast hitade hon Kinesernas bädd och började att böka omkring.

Bara hennes look har gjort att jag gått med ett leende på läpparna idag!

   

Av Mita - 26 oktober 2011 06:33

Har ni inte ännu kommit på vad som ska lagas till kvällens middag så får ni ett tips som vi åt igår. Jag gjorde en korvstroganoff på Chorizo och kryddade upp den med Sambla Badjak och färsk chili, servera med ris och en sallad med isberg och rårivna morötter.

    

Av Mita - 25 oktober 2011 17:19

Hörde på radion att det var ont om äggdonatorer, tänkte direkt att det är ju något för mig så jag åkte hem och har suttit och googlat lite på vilka kriterier som krävs av den som lämnar.

Jag åkte dit direkt, man får inte vara äldre än 36 år och jag undrar genast, varför då?

Skulle du kunna bli äggdonator?

Av Mita - 25 oktober 2011 07:38

Tittade på reprisen av Pluras Kök igår då Di Leva var med, vilken sköning, underbar inställning till livet och ser möjligheter i nästan allt, vi fick oss verkligen ett gott skratt för han bjuder ju på hela sig!

Tror jag ska testa det där med kokt vatten en lördagskväll istället för vin=)

Så nu bjuder jag er på grönskan som står i blom i trädgården, ha en bra tisdag!

       


Av Mita - 24 oktober 2011 17:30

Sonen kom ner i morse och såg ut som om hela världen hade gått under, hans halsfluss hade eskalerat ordentligt.

Det blev sjukanmälan till skolan och jag fick börja senare, vi åkte ner till Hälsocentralen tio i åtta och tog en lapp, vi fick vänta tjugofem minuter innan vi fick komma in för att få reda på att vi skulle få vänta i trettio minuter för att få en tid, väntan blev i förtiofem minuter innan vi fick en ny tid att träffa doktorn på.

Jag förstår inte riktigt, de som satt hemma och ringde fick tid till läkaren direkt på morgonen medans vi som var där fick tid till halv tolv.

Mannen och sonen var där tjugo över elva och fick ta en lapp för att sitta och vänta för att komma in och anmäla sig, sedan fick de vänta till efter tolv innan läkaren gjorde sitt utlåtande på ett par minuter, ut i väntrummet igen för att vänta på att komma in och topsas och sedan ut i vänthallen igen för att vänta på ett recept, det tog över nittio minuter totalt.

Jag tycker nog att landstinget borde se över sitt sätt att arbeta på!!

Av Mita - 24 oktober 2011 06:44

Ett kokt ägg, en kopp the och en järntablett är en bra start på min morgon, har inte ätit kokt ägg på väldigt länge men på något sätt så var det de första som slog mig när jag vaknade, ett kokt ägg. Vi tittade på en mycket speciell film igår, Dogtooth och då menar jag verkligen speciell och kanske åt de ägg i filmen, jag tror det ialla fall!

Av Mita - 23 oktober 2011 17:44

 

Av Mita - 23 oktober 2011 07:05

Ser nu på min mobil att någon ringt mig två gånger mellan 00.36 och 00.38 från

"Dolt nummer". Den som ringt kan ju absolut inte känna mig eftersom jag alltid ligger och sover på den tiden, så vem är du?

 

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards