rocotopeppers

Alla inlägg under mars 2010

Av Mita - 31 mars 2010 17:56

Efter en fantastisk skön promenad (dock med två hundar som drar som galningar) vid öppet vatten ska jag nu ta mig an kvällens middag, det blir vildsvinsfärsbiffar med smörstekta kantareller, skysås, broccoli och kokt potatis!

Jag fick även bekräftat att Janis kom med på valpkursen som börjar den 6 april hos Full Fart hundkurser i Bläsinge!

Och det ska bli supernytting både för Janis och hundföraren, sedan om det blir jag eller Mannen får vi se.

  

Av Mita - 31 mars 2010 06:37

Lyssnar just nu på Svensk Maffia och kan inte låta bli att tycka att den världen är lite fachinerande samtidigt som det är töntigt, jag har inte kommit så långt in i boken ännu utan raderna handlar om våra tuffa tatuerade hojåkande grabbar med tillhörighet i västklädda gäng som sprider skräck i villakvarteren. Jag ska nog åxå bilda ett tufft tjejgäng som har stora tatueringar, svarta mössor med döskallar på och som tar oss fram på vita springare, undra om vi får lika mycket RESPEKT?

Du är vit så du får inte vara med!!  

Av Mita - 30 mars 2010 17:14

Idag har jag varit ute och åkt bil mest hela dagen, hade ett besök i den lilla byn med den kända kvinnan som skrev och pojken i snickerboa och flickan med de röda flätorna och den prickiga hästen. Har till och med gått inne på den bråkiga flickans gata i den lilla uppbyggda fantasi världen.

  

Denna staty finns på det lilla torget mitt i byn!

Av Mita - 29 mars 2010 18:56

Klockan är snart sju och det är ljust och härligt ute, det kom ett nätt litet vårregn som bara gjorde mig glad. Har gått en runda och inspekterat vad som hänt i trädgården, det är helt galet hur det kan växa så snabbt bara över dagen, till och med persiljan i kryddlandet har vaknat till liv. Pionens knoppar börjar att visa sig och tulpanerna är uppe en 10 centimeter.

Detta är en underbar tid, så njut på Mita!!

Av Mita - 29 mars 2010 18:18

En annorlunda korvgryta med smak av röd curry, cocos och chili.

Det kan bli gott men det kan även bli en katastrof, vi får väl se!

Av Mita - 29 mars 2010 06:29

Godmorgon, nu är det bara tre ynka dagar kvar att sätta affärer för att klara målet, tre ynka dagar kvar innan avfärden mot Blåkulla, kvasten är redo och katten är laddad.

Av Mita - 28 mars 2010 18:07

Huset fylls med underbara dofter från dagens middag, en Indisk kycklingryta gjord på kycklingfilé, färska tomater, gul lök, vitlök, ingefära, spiskummin, kanel, kardemumma, chili, lagerblad, svartpeppar, salt och lite socker.

Jag toppar sedan grytan med kokosmjölk för att ta ner hetten lite och balansera upp det söta.

I riskokaren puttrar Basmatiriset som jag smaksatt med Birjanikrydda.



Av Mita - 28 mars 2010 17:27

Jag och Bechamel har varit på besök hemma hos kennel Solen och vindarnas, och fick se ett sött litet tillskott från Belsebub's kennel

  

Lillkillen 5 månader, tror att han och Bechamel skulle passa perfekt ihop.

Penntrollet Sessan, väger endast 2 kilo och är två år, och jag som tyckte jag hade en liten hund.

Cruella de vil kopian Daisy, en förnäm liten dam

Bechamel passade på att äta lite när det ändå stod framme, här kan de ju inte friäta längre då det har flyttat in ett matvrak =)       

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards