rocotopeppers

Alla inlägg under februari 2010

Av Mita - 28 februari 2010 19:43

Hur många är vi därute som lider av panikångest?

Jag är i allafall en av dem, har gått hos psykolog och blivit behandlad med kognitiv beteendeterapi, och visst det har hjälpt mycket men ibland så slår attackerna till, som det gjorde igår när jag var nere på Köpstan för att handla.

Gick in med betämda steg för att handla lite på Kvantum, jag går då igenom ett halvlångt promenadstråk med butiker och känner mig väl tillfreds men när jag ska ut så drabbas jag av en ganska häftig attack, svetten rinner och allt bara snurrar, är helt övertygad om att jag kommer att svimma mitt på golvet och bära mig åt, jag klarar inte av öppna ytor vid ett sådant tillfäller utan smyger mig in i en av butikerna och dess provrum.

Där blir jag sittandes i tjugo minuter med ett par jeans i handen innan jag sansat mig och tar fart mot utgången!

Väl inne i bilen så går lufte ur mig och det är som jag sprungit ett matathon och hela magen är i uppror.

Meditation, kristaller och djupandning hjälper mig, vad hjälper er?


Av Mita - 28 februari 2010 18:39

En gryta på älg från Kiruna, egenplockade gula kantareller, bacon, lök, vitlök, syltlök, dijonsenap, tomatpure,morötter, lagerblad, svartpeppar, salt, rödvin, svartvinbärs gelé. Alltsammans får puttra i två timmar och snart är det dags att avnjuta räten med kokt potatis och med sällskap av Manne och den älskade sonen som nyss kommit hem från brodern i Stockholm.

  

Av Mita - 28 februari 2010 17:35

Aboneros Janis Joplin 15 veckor

  

Av Mita - 28 februari 2010 09:45

Det är min blogg, min ventil och mina ord, det är min dagbok som jag öppnar mig i, det är glädje och sorg, hundar och trädgård, det är min passion för matlagning, det är min saknad av pappa, det är min ångest, , det är skrivarglädje, det är min kärlek, det är min sätt att få utlopp för vissa känslor

Vad jag skriver är upp till mig och ingen annan, vill du inte läsa mina ord så ge då fan i min blogg, jag tar inte kritik i denna fråga, inte av någon PUNKT SLUT!!!!

Av Mita - 27 februari 2010 09:10

Hade jag Systeryster här på middag, vi åt en fantastiskt god pastarätt, Svensk hängmörad kalv i strimmlor i en dragon och grönpepparsås och till det färsk fettuccine med spenat, den rätten lyckades jag verkligen med.

Cha-Gall blev så kär i henne att han valde att följa med till stugan istället för att sova hemma hos sina två tjejjor.

Snygg frilla Cha-Gall har, och kolla in skägget =) Mr Taliban!!

Tjejjerna fick sova själva, men det gick ju lika bra det, om inte bättre!

En av Janis olika sovstilar!

Och en till!           

Av Mita - 27 februari 2010 08:27

Ikväll är det dags för premiär med Kim Stranne och Lasse Stöckel på Pipes Of Scotland i Kalmar klockan 20.00
Jag och Systeryster drar på oss partystassen och åker in för att lyssna, Kim och Lasse är först ut sedan uppträder även Sanna Carlstedt och Frans Haraldsen.
Har ni vägarna förbi så KOM!!!!

Av Mita - 26 februari 2010 16:40

Nu har jag tagit fredag efter jobb och snöskottning, har fått ner nästan allt från taket och det smälter utav bara attan.

Vi tillhör ju det släktet som inte plockar in utemöbblerna och grillen m.m så mitt under skottningen så kom det ett rejält ras från taket rätt ner på marmorbordet där vi brukar avnjuta sköna sommarkvällar med ett glas vin.

Och nu ligger bordet i tusen bitar istället, så kan det gå när man tror att det inte ska bli värsta vargavintern!

Vi har även gått en skön promenad ner till Dämmet jag och min mor, underbart när solen skiner, vår känslorna bara spirar i kroppen.

  

Hoppas ni alla får en riktigt härlig fredagskväll!!!

Av Mita - 26 februari 2010 10:20

Var nere på ”byn” i ett ärende och passade på att inhandla lite ingredienser till kvällens middag.

Jag brukar inte besöka just denna butik så ofta förutom när jag köper salami, de har nämligen stans godaste och starkaste salami.

Framför mig i kön står en dam och hon ska betala, hon sträcker fram två tjugolappar och håller mynten i högra handen, jag har stenkoll =)

Det kvinnliga könet som sitter i kassan säger då, du få lägga mynten där, och pekar på myntmaskinen.

-Jag kan inte, svarar damen och då vaknar jag till

Kassatanten säger då igen att du får lägga mynten där och pekar med hela handen.

Jag säger då till damen, ge mig mynten så ska jag hjälpa dig, och då ser jag att hennes händer är helt söndervärkta av kanske reumatism.

Hon tackar så snällt för att det fortfarande finns vänliga människor, och då flinar bara det jävla biträdet upp sig, fy fan vad dåligt, vad hände med service mot kunderna?????


Nu ska jag ringa butikschefen omgående!!!!!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards