rocotopeppers

Alla inlägg under maj 2011

Av Mita - 28 maj 2011 21:06

Ett år har gott och inte fasiken har jag tagit med mig vin och snikätit i butiken, skärpning Mita!


Efter en mysig stund med la familja på djurparken så åkte jag in till Citygross för att handla, det var ju värsta buffén i butiken, man kunde ta en liten pizzabit från Viktväktarna, dricka tre sorters proviva, ta en liten mugg med soyayoghurt med blåbär, smaka på nybakat bröd och för att avsluta med Zoegas nybryggda och Bröllopstårtan från Frödinge.

Så nästa fredag så får det bli buffe på Citygross til middag =)

Kan man ta med sig en vinflaska måntro?

 

Av Mita - 27 maj 2011 06:41

Vissa fredagar är bara bättre än andra och så är denna fredag, den är sådär fredagig att jag till och med sitter med ett morgonleende på läpparna. I helgen ska jag njuta och ägna mig åt växtriket.

    

Livet är för kort för att inte njuta av det goda!

Av Mita - 25 maj 2011 21:32

Grattis Kalmar FF, 1 - 0 mot AIK, det var min premiär på den nya arenan, matchen ska jag inte uttala mig om eftersom är väldigt novis, den tredje fotbollsmatchen i mitt liv som jag sett. Men jag följde med strömmen och hurrade när de hurrade, klappade när de klappade och buade när de buade.

Ska ni besöka arenan vill jag rekommendera skooteroverall, sittundelägg, loovikavantar och en stor halsduk som skyddar nacken, för fy satan vad kallt det var, en pimpelstund på Torneträsk är rena värmestunden mot denna upplevelse.

 

Av Mita - 24 maj 2011 06:36

         

Av Mita - 22 maj 2011 08:49

ner mot södra Öland, jag kanske stannar till och tittar på windsurfingtävlingen på Haga Park eller så åker jag ner till Ottenby och skådar fågel och säl, vi får se vad det blir!

Av Mita - 21 maj 2011 20:53

     

Av Mita - 21 maj 2011 09:50

Grannen ringde i förrgår och frågade om jag kunde passa deras Welsh Corgi mellan fredagen och lördagen. Självklart var ju då själklart mitt svar, jag skulle släppa ut Kyra vid 22-tiden igår efter att grannens föräldrar varit där samt att jag skulle ta en promenad imorse.

På klockslaget igårkväll så gick jag över och släppte ut henne, snabbt som satan så smet hon och var borta i TVÅ timmar, vi ropade och letade, cycklade och gick, lyste med ficklampor och lockade med skinka men hunden var som bortblåst. Efter mycket om och men så kom hon slutligen hem (fasiken det rimmad ju).

Imorse gick jag över igen och tänkte att jag skulle ta en lång skön promenad med henne, när jag tog fram kopplet och skulle sätta på henne det så bet hon mig, japp, ett bett rätt över handen så att det blev ett hål på långfingret.

Tror inte att jag vill vara hundvakt fler gånger!

Av Mita - 20 maj 2011 06:40

Jag har varit en god lyssnare i  nästan hela mitt vuxna liv och det har gett mig en stor insikt i andra människors liv, jag har lyssnat, gett mina råd vid behov och inte dömt. Nu menar jag inte människor i min absoluta närhet utan vänner, kollegor och gäster. Vid ett flertal tillfällen har tanken slagit mig att öppna ett litet krypin där folk kan titta in och prata och jag lyssnar, alla vill inte gå till en psykolog eller terapeut utan bara tala med en medmänniska och det är precis det jag skulle behöva nu, en medmänniska och en god lyssnare!


Happy Friday   

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards