rocotopeppers

Alla inlägg under september 2011

Av Mita - 21 september 2011 12:43

Sitter nu på lunchen och läser ComputerSweden och måste bara dela med mig av Sam Y's notis:


"Om Einstein kom till Sverige idag så skulle vi skicka honom till socialen, Svenska för invandrare, Skatteverket, Försäkringskassan och kräva kompletteringar hit och dit. Han skulle ge upp."


Är det inte skrämmande hur det har blivit, företagen skriker efter it-proffs men invandrarna med hög kompetens hålls utanför, hur kommer det sig?

Av Mita - 17 september 2011 08:29

Denna rätt åt vi igår, så gott och lättlagat

Blanda 5dl creme fraiche, tre msk sweet chilisås, 2 msk hummerfond, en finhackad chili, en dl vitt vin och nymalen svartpeppar, låt koka ihop ett par minuter, blanda sedan i 350 g kallrökt strimlad lax, låt det sjuda upp.

Servera med nykokt pasta och ett glatt humör!

Av Mita - 16 september 2011 06:31

 

Essike, dessike, luntan, tuntan, simmelimaka, kuckelikaka, ärtan, pärtan, piff, paff, puff!

Av Mita - 11 september 2011 10:42

Har du någon timme över så gör en smarrig köttgryta med fransyska, kantareller, morötter, smålök, vitlök, massor med rödvin, buljong, lagerblad, timjan, lite HP sås, Dijon, och kanske något mer!

 

Av Mita - 9 september 2011 16:57

På vägen hem över bron så låg jag bakom en äldre herre som långt innan avfarten mot Färjestaden började att blinka, när vi närmade oss avfarten så ville han liksom inte vrida på ratten utan kändes tvekande i sin körning, då gasade jag på och satte mig på tutan för att han skulle svänga av till höger. Jag skrämde nog skiten ur honom för han bromsade in först och gasade iväg istället. Då tittar sonen på mig och sa: mamma det där var inte snällt, du skulle ju ha bromsat in, inte stressa honom, tänk om han nu får bensinstopp mitt på vägen och blir påkörd.

Jag kan inte annat än att hålla med sonen, det var taskigt av mig.

SÅ FÖRLÅT SNÄLLA FARBROR, jag hoppas verkligen inte att du fick bensinstopp och blev påkörd!

Av Mita - 8 september 2011 06:49

Vi behöver drömmare och vi behöver handlare men framförallt behöver vi drömmare som handlar.

Av Mita - 7 september 2011 22:50

Ut i skogen bara och njut av hösten och alla dess färger, titta på oätliga svampar och plocka de ätliga. Jag var ute idag och plockade ca 4 liter trattisar, mötte en dam i skogen som inte hade hittat en enda svam vilket jag kan förstå då men går upprätt med blicken rakt fram, jag hjälpte henne i alla fall så att även hon kom hem till maken med en påse.

Vänlighet varar längst!!!!!

   

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards