rocotopeppers

Alla inlägg under augusti 2011

Av Mita - 31 augusti 2011 05:28

Två månader har gått sedan jag var hos kiropraktorn och fick med mig övningar hem för att fördela kroppens massa på vad hon kallar rätt plats, alltså bollrumpa och platt mage. Jag har gjort övningarna nästan varje dag men tydligen inte med en sådan ihärdighet att det gett resultat. Eller två månader är kanske för tidigt att vänta sig något resultat, nåja, jag kör väl en tag till.

Nu ska jag i alla fall ta en 30 minuters prommis i ett väldigt mulet väder och endast + 13,9 grader.

Ha nu en toppenonsdag!

Av Mita - 29 augusti 2011 17:52

Upptäckte att vi har en swimingpool i sovrummet, någon glömde visst att stänga fönstret när husets lämnades! Eller var det ett taktiskt drag för att få golvet torkat?

Av Mita - 28 augusti 2011 09:32

Besöker ni Öland så missa inte ett besök på östra sidan där Gårdby kafé & lanthandel ligger. Underbart gott hembakat fikabröd!

                         

Av Mita - 27 augusti 2011 08:12

Med Mannen och kineserna....

           

Av Mita - 25 augusti 2011 21:17

Till min paj hade jag idag två olika sorter från trädgården, det ena var rött och det andra ljusgult, har ingen aning om vad de heter. Har du inga äppelträd så ut och palla, köp inte!

6 stora äpplen

100 g smält smör

1 dl råsocker

2 tsk malen kanel

1 tsk stött kardemumma

1 finhackad Habanero eller chiliflingor om du inte har färsk

1 msk vaniljsocker


Smält smöret och blanda ihop med allt utom den pallade frukten, lägg äppelbitarna i en form, bred över smeten, grädda i ugnen i 20 minuter i 225 grader, servera med vaniljsås eller vaniljglass!

Av Mita - 23 augusti 2011 07:46

Det finns inga regler i Sverige angående hissning och halning av den svenska flaggan, det finns bara riktlinjer som gäller


Taget från Wikipedia

I Sverige finns inga allmänna regler om tider för flaggning. Enskilda personer, företag och föreningar får själv bestämma på vilka tider man vill flagga. Som en riktlinje brukar Försvarsmaktens regler anges.

Inom svenska Försvarsmakten gäller följande tider:

  • 1 mars -- 31 oktober: flaggan hissas kl 08.00
  • 1 november -- 28 (29) februari: flaggan hissas kl 09.00
  • Flaggan halas ned vid solens nedgång, dock senast kl 21.00

Tror nog att jag ger mig här och nu!!!


Av Mita - 23 augusti 2011 06:40

På min runda nu på morgonen så går jag förbi skolan och ser att flaggan är hissad, det finns väl regler för detta,

  • hissa flaggan kl 08:00,
  • och halas ner vid solens nedgång dock senast klockan 21:00.

Tydligen gäller inte detta här i Färjestaden och på den kommunala skolan och det retar mig, inte kanske så mycket att just flaggan är uppe utan för deras nonchalans!

     



Av Mita - 21 augusti 2011 11:15

En hjälte, min nya hjälte, vilken man, wow, och hans namn är Pär Johansson och han är mannen som tog de utvecklingsstörda i Hudik och gav dem möjligheten att få spela teater och att vara en del av vårt samhälle med värdighet.


Vi fick möjligheten på vår kickoff att ha denna hjälte som föreläsare, jag har nog aldrig sett så många tårar och skratt på en och samma gång. Hans ord gick rätt in i hjärtat och gjorde så gott och så  ont samtidigt.


Har du möjlighet att lyssna på honom så ta chansen, det är värt varenda minut av din tid.

 

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards