rocotopeppers

Alla inlägg under juli 2009

Av Mita - 31 juli 2009 06:22

Godmorgon, om 7 timmar och 30 minuter så går jag på två veckors semester, holiday, vacacións, loma, vacanza, ünnep........

Av Mita - 30 juli 2009 18:48

Fick pm:et på posten idag ang Ronnebyutställningen nästa helg, 67 kineser anmälda.

Nervös? 

Inte jag inte...............


Måste gå och kissa!!!!!!!!!!

Av Mita - 30 juli 2009 17:00

Efter at ha varit inne på kontoret hela dagen i stålande sol så har jag bara längtat att få komma hem och sätta på mig bikinin och klippa gräset.

Jag hann få på mig bikinin sedan öppnade himlen sig och nu fullkomligt vräker det ner utanför.

Jag får sluta planera utan ta timmarna som det kommer istället.


Av Mita - 30 juli 2009 16:42

Med svettiga händer och ljudboken i örat så besökte jag tandläkaren, jag hade fått en ny eftersom jag inte kom riktigt överens med min förra, det var ju en bra början.

Mr Dentist var en ung man i sina bästa år med utländsk härkomst, han pratade så glatt och var väldigt artig, -var så god och sitt, känns det bra, vilket vackert väder osv...

Jag tänkte då, lika bra att blotta mig direkt, titta sa jag och visade upp mina handflator, det är svett, sa jag.

Jahaha svarade han och sa

-jag har bott på Öland i två år eller inte Öland utan Kalmar, den vackraste platsen i Sverige och gav mig ett brett leende.

Han tog röntgenbilder och jag gnällde som ett barn att kanterna var vassa mot tandköttet, han bara log...

Inga hål, ingen tandsten men en avbruten bit av en tand, jag fick en ny tid i september och han sa

-idag behöver du inte betala, det tar vi nästa gång...

YES äntligen har tandvården fattat, det lönar sig med charmkurser.



Av Mita - 30 juli 2009 09:08

Endast två dager kvar till min semester, två sköna veckor med total avkoppling.

Jag har funderat lite på min förra semesterperiod, jag var nämligen tvunget att gå in och läsa jobbmailen varje dag under två veckors tid, inte för att jag hade någon mani att missa något utan pga ett rapporteringssystem som bara går till min mail.

Är det att ha semester då???

Hur ska jag ställa mig till detta, ska jag ta några dagar till godo eller???

Ge mig ett råd!!!!


Och ja, just nu bloggar jag på arbetstid.....ajabaja!!!

Av Mita - 30 juli 2009 06:58

Idag sak jag besöka tandläkaren, ångesten kryper långsamt upp efter ryggraden........tandläkare....hör bara på ordet TANDLÄKARE.

Har skräckupplevelser från ungdomsåren och är totalt skvätträdd för dagens besök...


-jag är inte rädd jag kan .....

-jag är inte rädd jag kan .....

-jag är inte rädd jag kan .....

-jag är inte rädd jag kan .....

-jag är inte rädd jag kan .....

Av Mita - 30 juli 2009 06:01

Det går inte, jag kommer inte att vakna idag....molnen hänger tunga över ön, lika tunga som mina ögonlock........

Av Mita - 29 juli 2009 21:58

har nyss tagit ett skönt fotbad med mina gamla fötter, gick ut i trädgården och valde timjan, mejram, rosmarin och mynta från landet.

Så ljuvligt, fötterna är nu mjuka som en barnrumpa.

Tips på andra fotbad, lavendel...........rosenblad.....vinbärsblad och äppelblom.

Mårten ligger jämte och njuter, kan det vara en vit kurrande löptik månne?

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards