rocotopeppers

Alla inlägg under mars 2012

Av Mita - 29 mars 2012 19:41

Kanel är kanel, kanel är inte koriander, kanel är torrt och brunt, kanel är inte grönt och skönt.

Hur kommer det då sig att vem som helst kan öppna krog i detta avlånga land, utan någon som helst kunskap så slås det upp krogar med plankstek gjord på pulvermos och pulversås, fryst dåligt kött och en baconlindad böna.

Helfabrikat och halvfabrikat som blandas med pizzadeg och syrad vitkål, eller den är inte ens syrad utan vissa blandar den med en sur vinäger, lite salt, oregano och olja.

Och ännu värre hur kommer det sig att de har gäster, har inte vi mer kunskap och krav än så?

Det är en skam mot en hel yrkeskår som har utbildat sig och slitit hårt med blod, svett och tårar.

Jag min matnörd satt igår med gråten i halsen under Sveriges Mästerkock, låt de som kan vill och har feelingen hålla på med denna underbara matkonst, gynna inte klåparna som bara vill tjäna pengar på er!




Av Mita - 28 mars 2012 11:49

Är detta rätt?

Om man som pensionär får ut 8420kr i månaden och har en boeendekostnad inklusive mat på 8150kr i månaden, då har man alltså 270kr över i månaden som ska räcka till mediciner, läkarbesök, kläder, telefoni, hårvård, tandkräm, kanske en glass eller varför inte en banan någon gång då och då?

Söka bostadsbidrag?

Nej då ska man straffas för att man sparat lite pengar på sitt konto i form av arv och intjänade pengar, man ska ta av det sparade kapitalet och lägga det på vardagssaker, jag tycker det är bedrövligt, snacka om att det bidrar till fusk.

Plocka ut pengarna och lägg dem i madrassen istället, då sover du kanske godare, du slipper oroa dig och du får ett litet bidrag som gör din vardag lättare.

Av Mita - 27 mars 2012 06:18

Jag trodde det skulle bli lindrigare med åren men det blir ju bara värre, smärtan ökar och humöret är ungefär lika intensivt som en svetslåga på en plastbit, kan man kanske donera innanmätet till någon/något, alla tips mottages väl.

Men vem vill ha ett 48 årigt organ, ska väl vara någon konstnär som ska göra en installation, hmm kanske kan vara något. Nu ska jag pallra mig dubbelvik till arbetet och hoppas att inget står ivägen idag, inte heller önskar jag någon ärtig kommentar av mina manliga kollegor, fast det är mest omtanke om deras liv!


Av Mita - 24 mars 2012 20:04

Min kärlek till våren

             

Av Mita - 23 mars 2012 09:27

Igår lagade jag en sådan galet god carbonara som jag tänkte dela med mig av här, jag tycker att ni kan hoppa tacosen ikväll och äta detta istället, går lika snabbt men är mycket godare!

Finhacka en lök, en vitlöksklyfta och en chili, bryn i smör, häll på 2 dl kantareller och låt steka med så att det blir knaprigt, salta och använd svartpepparkvarnen ordentligt, tärna ca 300g rökt sidfläsk och bryn på så att fläsket får färg. Koka spagetti i rikligt med vatten och salt, häll av när pastan är al dente, blanda ihop två äggulor, ca 4 dl grädde samt en hel hög med riven Prima Donna Röd 45+ (en kanongod holländsk ost som får parmesanen att blekna, enligt mig). Häll tillbaka pastan i kastrullen eller en större skål, blanda i svampen, löken och fläsken, häll sedan gräddblandningen över, rör och och häll på ca en halv deciliter av pasta vattnet.

Ät och njut!

 

Bechamel ville åxå smaka!

 

Av Mita - 21 mars 2012 19:05

För mig att komma hem efter en arbetsdag och få sätta på mig trägårds outfiten, greppa sekatören och bara gå loss nu på våren är kärlek med stort hjärta. Jag blir så rofylld, så glad, ja, jag blir en bättre människa, en gladare mamma och en tacksammare hustru. Naglarna som var nypedikerade för tio dagar sedan är inte riktigt lika vackra, tre har jag brutit av och jordkanten är synlig, kan det bli mer underbart att hitta kärleken hos moder natur.

 

Av Mita - 20 mars 2012 06:32

Underbart att få man lyssna på denna fantastiska musik med världens blås nu på morgonkvisten, Nyhetsmorgon på 4:an vet hur man kommer igång.

Av Mita - 16 mars 2012 08:02

Finns det ingen service eller kvalitét längre hos utvalda företag, för mig är både FP, Posten och Telia ett serviceföretag som lever på sina kunder.

Ang Posten så hade jag ett paket som skickades i förrgår från Solna till mig med leverans innan 09.00 dagen efter, när klockan var 09.18 igår och inget paket hade kommit så ringer jag naturligtvis upp leverantören för att verkligen få det bekräftat att paketet kommit samt få del av kollinummret, redan här skulle ju leverantören säga att vi fixar detta, men icket. Jag ringer upp Posten och får till svar att de inte vet var paketet är men ska återkomma om en stund, en stund för mig är inom 30 minuter men jag väntar till 13.45 och då är det jag som får ringa upp igen, talar då med ett av det otrevligaste personer jag någonsin kan tänka mig, hon är spydig och ifrågasätter om inte jag fattar vad hon säger då hon inte vet var paketet är. Jag säger bara byt jobb surfitta!

Och att jag sedan får en till avhyvling av "min" kund för att jag inte kunde leverera paketet, ja det är en helt annan historia och Telia, det tar jag när pulsen inte uppe i 150!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards