rocotopeppers

Alla inlägg under februari 2012

Av Mita - 29 februari 2012 06:51

Det blev inget nattliv igår pga ett oväder som drog in, utan jag och mannen tillbringade kvällen med kortspel istället.

Men det blev en tidig morgon och en lång härlig prommenad innan frukost, sedan bar det iväg mot Karon och dess marknad. Shoppinglusten ville inte infinna sig så nu är det en stunds relaxing innan vi tar fina bussen in till Phukettown och den riktiga marknaden med massor av mat, klader, skor, väskor, hundar, katter osv.

 

Av Mita - 28 februari 2012 11:04

Vad är det som gör att människan beter sig så illa när de är på semester?

Vi har en man på hotellet som har suttit utanför lobbyn, vid samma bord och bara super!

Vi har + 50 damerna som ska envisas med att gå topless på stranden i string, och herrar oxå för den delen.

Vi har gaphalsarna och då gärna med en skånsk dialekt och halsar starbira vid tiotiden och bara låter jävligt illa

och skräpar ner, ser ut som en svinstia runt deras solstolar, flaskor och fimpar avlöser varandra.

Vi har "bufflarna" från öst som just det bara bufflar sig fram med en attityd och ett uppträde som INTE är okej.

Vi har fulla Ville med polare som tror att alla thaiflickor går att köpas.

Jag är inte missnöjd med resemålet, absolut inte och vart skulle man isåfall åka för att slipa dessa typer, jag tycker bara att det är så respektlöst, 95% av Thailändarna är Buddhister och sedan att det finns mycket "skit" bland befolkningen är en helt annan sak, det är ju vi turister som skapat fram en stor del av det.

Så för att bli ännu klokare så ska vi ikväll besöka, Patong och

Citat av Kjell Wilhelmsen från 30 grader i februari -"Bangla road är rövhålet på jorden"


Fortsättning följer!

Av Mita - 26 februari 2012 12:48

Flygresan flöt på över förväntan, det var inte fullt plan så båda jag och Mannen kunde ligga ner och sova större delen av resan. När vi landade så stod en taxi och väntade på oss som tog oss till Kata och hotellet. Vi har ätit vår första thailunch, prommenerat, druckit litervis med vatten, tagit en liten tupplur för att nu ta en campari juice på balkongen och bara njuta.


Av Mita - 25 februari 2012 07:38

Står har framför spegeln i samma mundering som jag hade när jag föddes och hoppas verkligen att de har en avdelning på Arlanda där man kan gå in och få sig en snabb bränna. Om inte så får jag väl köpa med mig hela lagret av solglasögon och ge till mina medmänniskor för sablar vad blek jag är, jag har den där lite genomskinliga vitheten med en blåton, hua.

Nåja, nu blir det en tur ner till bagaren, köpa färska frallan,  äta frukost och sedan.........mot Arlanda!



Av Mita - 24 februari 2012 07:31

Säg ordet flygrädd och vips så finns en bild på mig, för det är just det vad jag har varit, tokigt flygrädd. Men nu är jag inte ens nervös, inte en uns av oro finns någonstans, det är till och med så att jag ser fram emot resan,(fast nu ljög jag så att tungan svartnade) jaja, jag har i alla fall laddat med mina panikdroppar för säkerhets skull, föresten får man ta in panikdroppar till Thailand, får nog kolla upp det så att jag inte åker dit för droginnehav och får sitta de närmsta 25 åren på Phuket Prison!

Av Mita - 23 februari 2012 13:05

Nyss tillbaka till jobbet efter en trevlig lunch med Sussi, vi åkte ner på byn och besökte en restaurang med ett grekiskt klingande namn. Till lunchen serverades en buffe, jag åt sallad med fetaost, oliver och grillad kycklingfilé, vid den tjockere delen av filen så var både konsistensen och färgen inte riktigt vad jag väntat mig, ska inte gå in på fler detaljer men jag väljer nog att gå och kräka upp skiten så att jag inte drar på mig campylobakter.

  

Av Mita - 23 februari 2012 06:21

Idag har jag fått det bekräftat, spöken finns. Jag såg ett själv nu på morgonkvisten,  hon stod i hallen samtidigt som mig när jag släppte ut hundarna. Och det märkliga var att hon som skymtade förbi i spegeln var väldigt lik mig men med ett morgonruffs, röda ögon och extra många skrynklor i ansiktet.

Av Mita - 22 februari 2012 17:12

Nu har vi äntligen kommit dit vi ville, att mamma fått "lägenhet" på Äppelvägen 8 och äntligen flyttat in, och jag är så glad, och så nöjd för hennes, syster och min skull.  Bara känslan att veta att hon har det bra, att hon får ligga i sina egna sänkläder, titta på sin egna tv, slappa i sin egna soffa och kasta upp fötterna på sitt egna soffbord, det är en god känsla ska ni veta. Och personalen ska vi inte tala om, det andas glädje och omtanke var än vi vänt oss.

Och om tre dagar så lyfter planet mot Phuket och en efterlängtad semester, att inte behöva oroa sig, wow, det är värt mycket.


Trevlig kväll!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards