rocotopeppers

Alla inlägg under augusti 2010

Av Mita - 21 augusti 2010 10:42

Kan detta vara ett tecken på att hösten är i antågande när fåglarna flyger söderöver?

Kan detta vara ett tecken på att det snart är dags, eller luras hon bara?

Detta är ett tecken på att det finns kantareller i skogen =)

Ett tecken på sagolikt god toast, kantareller, parmaskinka, pesto och stark ost.

En pirat, tecknet visar då det =)

              

Av Mita - 20 augusti 2010 08:49

Stod och valde skor imorse och fastnade då för mina fina sandaler som Mannen köpte åt mig i Egypten, har inte använt dom innan så det kändes bra till dagens klädsel. Trippar ut på stengången, ut genom grinden och pladask så ligger jag som en fura, helvetes sandaler, sulorna måste vara gjorda av is för något så halt har jag väl aldrig varit med om.

Jojo, skratta ni bara, det gjorde säkert grannarna med!

Inte nog med att Egyptierna lurade mig på saffran, de försöker att ta livet av mig med!!!

Och sandalerna ligger just nu i soptunnan och där ska de förbli.

  

Av Mita - 20 augusti 2010 06:57

Skynda, skynda, skynda

Jobba, jobba, jobba

Sedan är det helg, och det känns helt underbart, solen skiner utanför och jag och Sys ska ut i skogen efter jobbet och plocka svamp, det finns massor med kantareller och blodriska.

Det får bli en helg i skördetider, även björnbärsbusken måste skördas och äpplerna likaså.

Vad sägs om kantarelltoast, kräftor och äppelpaj?

  

Jag vill ge en stor APPLÅD till tjuren som valde att ge igen på arenan!

    

Ha nu en skuperskön helg..............

  

Av Mita - 19 augusti 2010 19:12

Idag lagar jag något som jag aldrig någonsin gjort, och som jag i vanliga fall inte är någon fantast av, nämligen köttfärslimpa.

Men jag gör den med lammfärs, kalamateoliver, vitlök, chili, timjan och lite viltfond.

Den får gå i lergrytan ihop med vittvin och farinsocker och serveras sedan med färsk potatis och stekta kantareller samt en sås som jag ska göra av skyn.

Jag hittade ett recept i ICA's tidning Buffé som jag nappade på.

Hoppas att det blir gott....

Vad äter ni ikväll då?

Av Mita - 19 augusti 2010 15:36

Det var lättare sagt än gjort att hitta ett hundpensionat till Januari månad!

Antingen har de inte plats, ellers så ligger företaget vilande, eller så går det på en fax, eller så ger de fan i att svara.

Låter ju som en strålande affärside!!!


Är det någon som har ett tips på något bra ställe som ligger mellan Kalmar - Malmö?

Av Mita - 18 augusti 2010 15:58

Detta underbara broarbete som ska hålla på till vintern 2011, nu är det två körfält som gäller. Restiden förlängs med en bra stund men vad gör väl det när det är så vackert som det var imorse

Var uppe en runda till Oskarshamn idag och gjorde en liten avstickare på hemvägen, vi kan kalla det kisspaus och till min glädje så gick jag på just DET fältet med rödgul trumpetsvamp och lite gula kantareller. Som sagt det behövs inte mycket för att göra mig glad!

Det ser för övrigt ut att bli en strålande kväll,  vi får njuta medans vi kan! 

Av Mita - 17 augusti 2010 20:14

Nu är mamma tillbaka på Kalmar Sjukhus efter sex dygn NIVA, det var en sådan glädje att se henne när hon kom med ambulanstransporten. Efter omständigheterna så blev jag glatt överraskad av att hon ändå är såpass iform.

Mamma har kvar sin humor och med den vet jag att hon kommer långt med, men att detta kommer att ta tid är vi helt inställda på.

Efter middagen så tog jag med mig mamma i rullstolen på en liten upptäcktsfärd i sjukhuskorridorerna och slutade nere vid kiosken för att shoppa lite smågodis.

Nu håller vi bara tummarna.............


Av Mita - 17 augusti 2010 06:56

Efter en god natt med en naken kines nära kroppen så har jag laddat energi, Cha-Gall sover i min säng nu när Janis har gått in i höglöp.

Jag känner mig pigg och sprudlande och har laddat med en god frukost med rostat bröd, tonfiskröra och en halv röd grapefrukt.

Nyheterna kastas mellan Pakistan, Butlerförslaget och vägglöss samt någon galning i en röd saab som beskutit en polisbil i natt eller i morse.

Jag rusar..............mot.............jobbet!!!!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards