rocotopeppers

Alla inlägg under augusti 2010

Av Mita - 26 augusti 2010 21:07

Tre trötta och en piggelin =)

  Lurken sover   Lurken sitter på hela stjärten och piggelinan är på alerten   Mannen lyssnar på Senor med Dylan och blundar

Och Morresnorre har fångat John  Blund!

Av Mita - 26 augusti 2010 07:37

Hörde socialdemokraternas (kalmar)reklam på radion idag om att Kalmar har landets lägsta vårdköer, hur har de mage att försöka plocka poäng på det, hur är det med vården på sjukhuset, hur är det med maten på sjukhuset, hur ar det med attityden på sjukhuset?

Var tvungen att gå in på deras hemsida för att se om det hade fått någon kommentar eller om det hade debatterats och vad hittar jag då?

Debattartiklar & Insändar

Sidan uppdaterades senast: 2008-12-04 11:08

Att vara ett parti på framfart som de så starkt talar om i sin reklamkampanj och att de då inte har uppdaterat sin hemsida sedan ovan datum är för mig så mycket tummen ner som det kan vara, visst fan måste det ha varit någon artikel eller insändare på två år, eller är de för fega för att öppet visa kritik??????

Av Mita - 25 augusti 2010 18:35

Tog en snabbis in i skogen för att fynda lite av den läckra rödgual trumpetsvampen, en av de godare svamparna jag vet, helt suverän ihop med pasta och lite stark salami.

Jag lyckdes även gå lite vilse i skogen men efter mannens lugnande telefonsamtal så hittade jag rätt till slut, fy vad läskigt det är att gå vilse, och det var inne i de Småländska skogarna och till råga på allt så blåser det ju halv storm ute så det var inte så lätt att lokalisera.   

Av Mita - 24 augusti 2010 21:29

Det går framåt med rekordfart!!!!

  

Mamma går med rullator, fixar duschen sittandes själv,

klär på sig, talar i telefon,

ser på TV:n och får mer och mer minnet tillbaka,

idag kom mamma t.o.m ihåg vad hon åt till lunch!






Av Mita - 24 augusti 2010 21:07

Gjorde en barnslig sak i förrgår när jag var ute i svampskogen, jag och Janis gick och letade svamp och jag hade henne lös, jag har gått i denna skogen i sex år med lösa hundar och aldrig mött på någon annan människa.

Helt plötsligt hör jag en mansröst som skriker

- stick åt helvete djävla hund

  

Jag kallar då snabbt in Janis och hon kommer omedelbart, samtidigt ropar jag på mannen vänligt och frågade om hon gjorde något mot honom.

Inget svar!

Jag ropar då två gånger till och ber mannen stanna men han bara ignorerar mig.

Då flippar jag lite och ropar med en inte så vänlig röst

-Kalla inte min hund för fula ord GUBBJÄVUL!!

Jag vet, det är oerhört omoget men det kändes skönt =)

  

Det blev ialla fall svamp då och även idag!

Sedan gjorde jag även ett fynd på Erikshjälpen, fem fina ugnssäkra skålar från Emeli Henry för endast 25 kronor, ett kanon fynd, ser riktigt löksoppan puttra med krutonger och ost i ugnen!

  

Av Mita - 23 augusti 2010 18:58

Mognadsprocessen är på gång av dessa ljuvliga frukter

Från grönt till gult

En svart historia

Denna sorten kommer i mängder

Färgmix

Vi använder oerhört mycket chili i vår matlagning, den förhöjer faktiskt de flesta smaker.       

Av Mita - 22 augusti 2010 18:47

Vi är lurade av en lite söt naken kinesflicka som bär namnet Solen Och Vindarnas Bechamel Brûle. Från att öka i omfång, få svullna bobisar och jag har till och med känt rörelser till att nu vara smal som en sticka och då har ingen valp levererats.

Om hon har absorberat valpen eller att jag kände något annat vet jag inte,hon har dock inte blött något.

Men det var väl någon mening med det, tråkigt men sant.

    

Av Mita - 22 augusti 2010 08:44

Hahaha, vilket jävla skämt...ser nu på tv 4 om ett reportage från Stureplan, ahhh finner inte ens ord för dessa olyckliga människor, Fredrick Federley nämner ett ord som personifierar Stureplan, HOPP............hmmm jag säger hellre SNOPP!

Då sitter jag tusen gånger hellre på en av uteplatserna i trädgården  och tittar på den nykläckta näckrosen, det är hopp!!!!

Att jollra omkring på Stureplan finns inte ens i min fantasi.......så det så!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards