rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2010

Tips till en tonårsförälder!

Av Mita - 5 oktober 2010 06:47

Ge mig ett tips på hur jag ska få Ozzy att lägga tvätten direkt i tvättkorgen när det är smutsigt istället för högar på golvet i sitt rum!

Vi har denna disskution rätt ofta och då passar han på att städa och fylla tvättkorgarna, jag tycker inte att det är speciellt roligt att ha tvättat undan allting för att sedan upptäcka berget av tvätt i han rum.

Hur ska jag aggera, alla tips mottages!

 
 
Ingen bild

Madeleine

5 oktober 2010 07:09

Lär honom hur han tvättar själv,sen låter du hans högar ligga i hans rum tills det inte finns några kläder kvar som han vill ha på sig,sen när han kommer och undrar varför där inget finns säger du till honom att det hade funnits kläder om han tvättat ;)

Mita

5 oktober 2010 09:08

Det får nog bli något sådant!

 
Lilitha

Lilitha

5 oktober 2010 11:23

Haha, jag känner igen det. Man står där nöjd med den tomma tvättkorgen...och duns! så ligger det ett nytt tvättberg där...haha. Helt klart har man för mycket kläder...eller hur? Kul blogg förresten. Titta gärna in hos mig om du gillar magi och spöken vill säga. Kram Lilitha

http://lilitha.blogg.se

 
Ingen bild

Anna Åxman

5 oktober 2010 13:37

Känner igen detta 100%. Niklas gör lika dant! Jag kan köra 3-4 maskiner tvätt och dagen efter "tömmer" han sitt rum och korgen är full igen...SUCK! Jag har också "hotat" med att han får tvätta själv. Kanske dags att lära honom det....
Ska bli spännande att höra om ni löser det och i så fall hur!
Kram

 
Kicki

Kicki

5 oktober 2010 18:50

...hhade samma diskussioner med min son som fick börja tvätta sina egna kläder vid 15 års ålder...innan det så låg kläderna i hans rum å växte men till slut hade han inget rent å blev så förbannad men låg de inte i tvättkorgen så tvättade jag inte heller åt honom

http://www.gammtackan.blogg.se

Mita

5 oktober 2010 18:51

Men jag kan ju inte låta bli, jag vet jag curlar som bara den men nu så ska jag verkligen försöka!!!

 
susanne

susanne

6 oktober 2010 06:29

hm hm skrattar gott.. ja du när den gåtan är löst "hur" man får-tonåringar- aqtt tänka efter- i stora -tal- då får man nobel priset!
Jag har prövat allt! men påtala att det tvättas inte om det inte ligger i korgen... och det lär få ligga tills du får ett utbrott ... då får du en överfull korg.....
och så har jag fått hålla på..... i många ÅR!
har ingen kur eller så tyvärr :)
när han flyttar hemmifrån kommer han aldrig ha stökigt! underligt.... har jag alltid tyckt när dom bott hemma har det varit hemskt.... när dom flyttat till eget så??? har dom haft det helt ok!



http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

Mita

6 oktober 2010 09:58

Men jag tror ändå att det är viktigt att tjata och gnata om sådant, och det ger ju resultat i alla fall när de lämnar boet =)
Man kanske skulle ställa frågan till "proffset" Anna Wahlgren

 
Ingen bild

tina

7 oktober 2010 10:36

Känner också igen detta ;-) Får jag leka "proffs" litet tag? Jag har äntligen fått det att fungera, med hjälp av liten smutstvätt-korg i var sitt rum hos tonåringarna. På helgen, tja det är oftast då jag har tid att tvätta, är dom snabb med korgarna till tvättstugan för de vet att jag inte plockar i deras rum.
Hmm...det finns också ett steg två ...överkurs? Nja, mest för min egen del. Gjort om en garderob i tvättstugan, satt in stränghyllor och märkt upp dem ex vit-, röd-, ljus-, mörk-, handtvätt. Lätt att sortera tvätten, och så slipper man ha högar på golvet eftersom rummet också är husets grov-entre och vi är en stor familj (kanske därav som ungarnas blöta smutsiga träningskläder automatiskt hamnar där). När det börjar bli fullt på en hylla så vet man att det är en full maskin (proppfull hylla = två maskiner). Och det händer faktiskt att de ibland sorterar in sin smutstvätt själv *lycka*.
Barnpedagogisk uppfostran? Nää, det handlar nog mer om egen självbevarsedrift ;-)

Mita

7 oktober 2010 17:51

Det har jag gjort nu, ställt in en tvättkorg och när den är full så ska vi ha en lektion i tvättning =)
Tack för ett bra tips!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards