rocotopeppers

Alla inlägg under oktober 2009

Av Mita - 5 oktober 2009 06:57

Sitter och tittar på Nyhetsmorogn och Privatekomomen som tycker att alla ska ha två-tre månadslöner sparande på banken, det tycker jag med men hur många i dagens läge har det?

Det vore väl fantastiskt om alla yrkesarbetande hade 40-50' sparande, hur gott skulle bankerna må då?

Av Mita - 5 oktober 2009 06:07

Efter stormig natt så har nu höstvindarna lagt sig lite, jag kan ju inte direkt påstå att sömnen blir god i ovädret.

Känner av bihålen lite grann så jag får köra några dagar med nässköljaren, vil ju inte dra på mig en bihåleinflammation nu, fast när jag tittar tillbaka så har jag de senare åren dragit på mig det i slutet av augusti början september samt i mars/april månad...

Av Mita - 4 oktober 2009 15:48

Nu har jag varit ute mellan regnskurarna och planterat rosorna och lavendeln, jag verkligen älskar att gräva i jorden och få skit under naglarna. Tänkte att jag skulle hunnit med att gräva upp en pion och dela på den men det vräker ner just nu, jag hoppas på ett uppehåll så att jag får det gjort.


Av Mita - 4 oktober 2009 14:22

  

Bechamel i sitt rosa täcke

  

Och Cha-Gall i sitt pimp täcke

Av Mita - 3 oktober 2009 19:51

 

Perfektionism är förtryckarens röst, folkets fiende.

Den gör dig inskränkt och sinnesrubbad livet ut.


Det är ju det arbete du utför i livet som slutgiltigen förför dig!

Av Mita - 3 oktober 2009 17:48

Ozzy har åkt iväg till en kompis för att lana ikväll, då frågade Mannen om han skulle komma hem senare ikväll, Ozzy svarar då

- men pappa, lana betyder att men spelar online sent in på natten och sedan sover över för att fortsätta spelet på morgonen.


Och jag undrar då vad står ordet LANA för?


     

Av Mita - 3 oktober 2009 17:27

Jag använde Hungarian Hot och Apache i grytan, Apachen vet jag ju är het men Hungarian hade jag ingen aning om eftersom de har mognat först nu, frågade mannen innan om han visste styrkan men den var nog inte så farlig...

eller, hur!!!!!!

Det bränns på fingertopparna och på min överläpp då jag tog mig på läppen efter jag skurit chilin, fast det var ju tur att det var överläppen Flört

Av Mita - 3 oktober 2009 14:58

Nu ska jag börja förbereda kvällens middag.

Första gången jag åt denna rätt var för tjugo år sedan och är fortfarande en favorit.

Min cassoulet gör jag på lammkött som jag bryner lite lätt i pannan, sedan gör lergrytan resten, jag blandar lammköttet med vita och röda bönor, krossad tomat, lök, vitlök, paprika, färsk chili, timjan och rosmarin från kryddlandet Glad, lagerblad, apelsinskal och salt och pepper och små starka korvar.

Den får stå i ugnen på 175 grader i tre timmar och sedan avnjutas med ett gott vitt bröd och rödvin.

Är det någon som blir sugen så serveras grytan vid halv åtta.......

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards