rocotopeppers

Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Mita - 21 oktober 2009 06:39

Igår fick jag kritik av en kund som gjorde mig lite berörd, damen ringde tre gånger efter varandra och bad mig att koppla henne till min kollega, när hon ringde den fjärde gången så svarade jag att han kanske är inne på ett kundbesök eftersom han inte svarar, då fick jag minnsan höra att det är hennes rättighet att ringa hur många gånger som helst och att hon hade dålig mottagning och att samtalet bröts direkt när jag kopplade vidare!!!???

Jag svarade vänligt då att hon kanske ville ha hans direktnummer så kanske det skulle gå bättre då och bad verkligen om ursäkt för att hon uppfattat mig som otrevlig för det ver verkligen inte min mening.

Det skulle jag inte sagt...........fick ett snäsigt väsande igen....KOPPLA MIG NU

Men tjena, hur ska jag veta att hon sitter i en bil i mörkaste Småland utan mottagning?

När hon sedan en femte gång ringde så la jag på mig det vänligaste och lensate telefonrösten och svarade

Välkomen till ....... i Kalmar, det är Mita du talar med.

Vad säger kvinnan då?

-Så ja, nu låter du mycket trevligare...och nu kan du koppla mig till .....


Jaja, jag kanske lät lite irriterad, men det var absolut inte på kvinnan utan på kollegan som inte lägger in sitt mobilsvar efter fyra signaler när han är ute på kundbesök, det ska ju inte behöva gå tio signaler innan något händer för då har ju kunden lagt på för länge sedan.






Av Mita - 21 oktober 2009 05:25

Kan man inte sova så får jag väl passa på att stryka tvätten istället!!!


Och planera vad det ska bli för middag idag, i frysen har jag ryggbitar av hajmal så det får bli något av det idag.


Boken jag lyssnar nu föll mig inte alls i smaken, Lehane ska man läsa själv istället, ej att rekommendera som ljudbok. Jag ska ge mig på Tre sekunder av Roslund & Hellström istället.

 

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards