rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2010

Delikatess!

Av Mita - 2 oktober 2010 19:16

Idag har vi varit hos Sys och ätit surströmming på hårt tunnbröd med potatis, lök och tomater, mums, jag slog mitt personliga rekord åt åt hela tre stycken, Oskar som är en sann surströmmingsätare åt sju stycken. Han var ett år när han åt det första gången och har älskat det sedan dess men det är på senare åren som jag lärt mig att uppskatta denna delikatess, för det är verkligen en delikatess och den som inte smakat ska heller inte yttra sig!

Sedan att doften kan vara störande är en sak men det har ingenting med smaken att göra, vi hade både Oskars och Röda Ulven och båda burkarna var fulla med romstinna honor. Måltiden avslutades med en fantastiskt god Choklad Pavlova med färska hallon som Syster hade bakat

  


 
 
Mia

Mia

2 oktober 2010 19:55

Låter härligt! Har provat surströmming en gång och det var sådär, inte alls illasmakande utan det var bara jag som inte var van vid doften, konstigt nog ;-)Men det kan jag tänka mig att prova igen! desserten såg finfin ut! Ha en trevlig kväll!

http://vardagslycka.bloggplatsen.se

 
Trollpackan  dreglar!

Trollpackan dreglar!

2 oktober 2010 19:57

Nu är ju ni från norra Norrland läste jag häromdagen, Kiruna. Min mamma är från Jukkas, och där har jag varit mycket;)och har fortfarande mostrar kvar i Kiruna.
Såklart att de som inte har smakat ska uttala sig!
Själv så har jag övergått till att äta färdigfileade, kanon, och vi lägger strömmingarna i mjukt tunnbröd med potatis och skivad tomat, och på senare år har vi även haft på lite gräddfil. Kanongott!
Jag vill inte äta strömming som man måste rensa själv, för potatisen hinner ju att kallna innan, och det gillar inte jag.
Lukten brukar ju försvinna under kvällen;), eller om det är bara för att man blir van vid den*skratt*
Det är en delikatess!

http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards