rocotopeppers

Alla inlägg under mars 2010

Av Mita - 11 mars 2010 17:36

Då var denna lilla turen avklarad på 42 mil, det var ett underbart väder både upp till Vimmerby och hem igen med några avstickare till Hultsfred och Högsby.

  

Sitter här och har total mattorka, har ingen aning om vad jag ska laga och klockan den går.

Fick förresten anmälningen till Malmöutställningen igår, 85 kineser på plats och totalt 2459 hundar, vet nog inte vad jag gjorde när jag anmälde den lilla räkan, det kanske finns någon frivillig handler därute som vill ställa kines den 20 mars.

Nej nu får jag nog gå ner och stoppa huvudet ifrysen, tjingeling!!!


Av Mita - 11 mars 2010 06:44

Strålande morgon och strålande humör  

Nu ska jag snart sätta mig i bilen med styrning mot Vimmerby och med Alfahannen av Katarina Wennstam, en mycket bra bok än så länge.

Det blir kundbesök och lunch i byn och sedan styr kosan hem mot Öland igen vid fyra tiden. Det är sådana här dagar som jobbet är, TOPPEN.

  


Önskar er alla en riktigt bra dag!!



Av Mita - 10 mars 2010 18:59

Stekt falukorv med stuvad vitkål som är smaksatt med dijonsenap och kokt potatis till den som vill ha.


Av Mita - 10 mars 2010 17:48

Jag är inte den som är den när det gäller hundar men i dag tror jag nog att denna hundägare slog rekord i nonchalans mot andra människor.

Inne i Kalmar kommer en kille med två okopplade skitstora schäferhanar, inte de att hundarna går smäck fot vid hans vänstra sida utan 6-8 meter bakom honom, ingen av hundarna har heller halsband och mannen har inte något koppel i handen eller hängande runt halsen.

Helt okej att ha hundar lösa i skogen eller ute på Alvaret om man har koll vill säga. Vi har ju själv lärt oss av dåliga erfarenheter med Lilleman.

Vad hade hänt om tex jag kommit ut med Bechamel i koppel och hon hade luktat löptik? Eller Cha-Gall som är kaxig mot andra hanar när han är kopplad?

Inte en chans att jag skulle kunna få bort hanarna från dem och sedan hör till saken att jag har en grym respekt för schäfrar, det är hundar som allt för ofta aggerar snabbt utan att visa något innan, det är i alla fall min erfarenhet.

Hoppas verkligen att jag möter på denna person en gång till för då ska Mita fram med den STORA pekpinnen!!!!!!

Av Mita - 10 mars 2010 07:26

Hundarna väckte mig halv tre på natten och jag var ute i trädgården med dem, för att sedan stiga upp halv sex och torka hundskit i hallen, KUL!! Nej inte ett jäkla dugg.

När jag sedan går upp och väcker sonen efter att ha gjort hans frukost, jag curlar vidare, så får jag då se hans nystädade rum som han städat själv som inte alls är städat.

Går då ner med arga steg och skriver en lista på vad som ska göras idag efter att han varit hemma och ätit lunch hos momma, (curling) för de har halv studiedag idag, och planerna var att grabbarna skulle ut och skejta.

På listan skrev jag:

Lägg skitiga kläder i tvättkorgen

Vik in ALLA andra och lägg i byrån, det som är för litet, lägg i en kasse

Ta ner all disk och kasta allt skräp

Plocka ner högtalaren och andra musikmaskiner som du inte använder

Dammsug och då även under sängen

DATORN FÅR INTE SÄTTAS PÅ!!


Är detta för mycket begärt av en kille som fyller 15 om ett par månader, jag tycker inte det, fasiken en annan jobbade både kvällar och helger i denna ålder på restaurangen, det var inte snack om dataspel och skejtning där inte.

Nej då ett spann med lök och potatis framför sig och sedan var det bara till att skala.


Och nu står jag här med lite dåligt samvete för att jag blev arg och inte tog det i lugn ton istället, men vad fan, jag är ju inte mer än en människa!

Av Mita - 9 mars 2010 18:27

Ikväll wokar vi chilimarinerad kyckling med nudlar, strimlade morötter och vitkål.

Jag gör en kall sås av tamarind,lime, vitlök, ingefära och soya som hälls över woken i slutfasen, servera i djupa skålar och ät med pinnar!

  

Av Mita - 9 mars 2010 06:11

Uttryckte sig Maria M igår på programmet Svenska Hollywoodfruar när hon strykte på sig läppstiftet för 100 gången, hur hon sedan får lite panik över att hennes favoritläppstift ej längre skall tillverkas och vänninan gör en akututryckning som personal shopper är ju humor på hög nivå. Damerna avslutade dagen med Champagne och ost i bästa Hollywoodanda.

Dam nummer två som älskade att suga kuk och skröt om att mannen var den bästa älskaren är historia, nu tycker hon att han ska "Go fuck yourself".

Fattar inte riktigt hur kärlek kan vändas till sådant  hat, eller jo det fattar jag men jag förstår inte hur en människa kan förändras från att ha varit kärleksfull till att sedan bli ärkesvinet.

De andra två medverkande blonda kvinnorna i femtioårsåldern hade nog hamnat i fel program, gör Barbiefester åt sig själva och låta unga män posera för dem i bar överkropp och testöppna Champagne tycker jag hör hemma i Outsiders.

Och nej jag tänker inte förneka att jag tittar på såpor, för det gör jag, gärna.




Av Mita - 9 mars 2010 06:06

Vilken dröm att få vakna upp vid halv sex till kvittrande småfåglar, jag låg kvar några miuter och njöt för att sedan pallra mig upp och ta ut hundarna.

Det är plusgrader ute och det doftar vår, och enligt tv4 vädret ska det bli plus och strålande sol.

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards