rocotopeppers

Alla inlägg under mars 2010

Av Mita - 25 mars 2010 05:58

Har tillbringat trettion minuter nu på morgonkvisten på den fortfarande väldigt sköna spikmattan och har reflekterat gårdagens 10 minuterssamtal på Oskars skola. I år får Oskar själv välja ut vilket eller vilka ämnen han vill tala om och valet gick till svenska och engelska. Samtalet flöt bra fram till att en av lärarna frågade Oskar varför han ofta ser och är så trött, Oskar går då til motattack och försvarar sig med att han en gång på denna termin har sagt att han är trött.

Läraren fortsätter då med att predika hur viktigt det är med mat och sömn!

Jag hör vad hon säger men tappar totalt fattningen och får en komplett tunghäfta, vad fan menar hon egentligen?

En kille på snart femton år som måste vara till sängs halv tio vardagskvällar och får väl lagad mat varje dag vill inte riktigt höra detta och inte hans mamma eller pappa heller.

Jag vet egentligen inte vad hon syftade på eller vart hon ville komma, men hon har i alla fall ett fint mail att läsa från mig nu på morgonen!



Av Mita - 24 mars 2010 17:52

Jag går som på moln med gummistövlar och ljudboken i örat, lyssnar färdigt på Öppen Grav av Kjell Eriksson.

Doften av jord blandat med väta och ev lite hudskit känns bara underbar, jag har krattat och klippt ner och fyllt tre kärror med rens som får fyllas på i komposten.

Det händer nya saker varje dag, små skott som tittar fram ur vintersömnen, jag blir så rofylld och glad att det bara spritter i kroppen.

Så här vill jag ha det när jag har det som allra sämst!


Av Mita - 23 mars 2010 18:09

Jag fick ett jobbmail för sisådär två månader sedan då det kom ett besked om att våra löner skulle omförhandlas, det nya lönesystemet ska börja att gälla den

första april och vi skulle får reda på ändringarna i god tid.

Idag är det den 23 mars och det är åtta dagar kvar innan det träder i kraft, vad är då i god tid??

Jag har lagt kycklingen till morgondagens middag i marinad nyss, det är i god tid!

Att blötlägga torrfodret till hundarna trettio minuter innan de ska äta, det är i god tid!

Att kliva upp en timma innan skolan börjar för Oskar, det är i god tid men när det gäller en löneändring så tycker jag fanimej inte att detta är i god tid, och vi har ju ännu inte fått reda på ändringen, men ledningen kanske kör med kycklingvarianten!

Jag brukar ju inte skriva om mitt arbete men detta suger!!!



Av Mita - 23 mars 2010 06:53

Idag fyller Cha-Gall tre år, vi säger hipp hipp hurra.....

Så jag badade och trimmade till honom igår kväll, det var ju inte med glädje som han hoppade in i duschen, men fin blev han i alla fall.

  

Av Mita - 22 mars 2010 19:16

Oj vad jag har krattat och rensat, sekatören i högsta hugg, jag är lycklig, trädgårdssäsongen är här.

Hyasinterna, kejsarkronan, tulpanerna, påskliljorna är på väg upp, med tur så blommar allt till påsk.

  

Nu ska jag steka lite fiskpinnar med remouladsås, det som kanske blir lite "drabbat" nu någon månad framöver är just matlagningen, för jag lägger ner min själ i moder jord istället.


Av Mita - 22 mars 2010 06:05

Har varit ute med hundarna i trädgården och andats in denna härliga vårluft, lyssnat på ett gäng svanar som skrikandes flaxade förbi, tittat på hur det bara knakar i landen av blommor som vill komma upp. Det kliar i fingrarna att börja rensa och göra vårfint men det är så blött, det känns som att gräsmattan är en skumgummimadrass.

  

Jag är fulladdad med energi!!


Av Mita - 20 mars 2010 18:14

Har kommit hem till Öland efter dagens utställning i Malmö, den gick inte så bra men jag är nöjd ändå för Becham är ju bara finast i alla fall.

Bechamel var i alla fall den enda riktigt nakna kinesen och den enda med morrhår

På kritiklappen står det:

Ökl 2

Liten tik, bra huvud men något smal i käkpartiet, önskar kraftfullare benstomme, tillräckligt djup i kroppen. Rör sig lite lös från sidan, bra hud.


Bilfärden hem tuff med ösregn och en tjock dimma, men när jag närmade mig Öland så sprack det upp och solen sken, väl hemma så väkomnades jag av en trädgård utan snö och med krokus som slagit ut, nu jäklar är våren här.

Av Mita - 19 mars 2010 05:52

Nu packar jag ner Bechamel och åker söderöver, först ett besök i Helsingborg hos min kollega sedan åker jag till Malou och My i Genarp där jag ska tillbringa natten innan morgondagens utställning.

I lurarna har jag precis påbörjat Vyssan Lull av Carin Gerhardsen, har ni inte läst eller lyssnat på henne så gör det, en mycket bra deckarförfattare, först ut var Pepperkakshuset sedan Mamma Pappa Barn och nu Vyssan Lull. och lugn och ro!!


Jag hoppas att ni alla därute får en underbar helg med massor av

SOL, lugn och ro!


  



Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards