rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Det är ju fantastiskt +7,8

Av Mita - 29 mars 2010 18:56

Klockan är snart sju och det är ljust och härligt ute, det kom ett nätt litet vårregn som bara gjorde mig glad. Har gått en runda och inspekterat vad som hänt i trädgården, det är helt galet hur det kan växa så snabbt bara över dagen, till och med persiljan i kryddlandet har vaknat till liv. Pionens knoppar börjar att visa sig och tulpanerna är uppe en 10 centimeter.

Detta är en underbar tid, så njut på Mita!!

 
 
katsura

katsura

29 mars 2010 20:34

Det verkar faktiskt som våren ligger lite före hos dig. Mina tulpaner är inte så långt gångna och persiljan har jag inte sett... Men visst är den härlig- dvs JAKTEN PÅ VÅREN!

http://katsura.bloggplatsen.se

 
ylle

ylle

29 mars 2010 21:47

Japp, det är bara att njuta på för fulla muggar!!!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Gitte

Gitte

29 mars 2010 21:52

Härligt med vårväder. Här har vi sett några enstaka krokusar titta fram ur snödrivorna. Men snön är på väg bort. Härligt.

http://www.nissebus.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

29 mars 2010 22:38

Du har alltid så fina header med dina härliga hundar på. Vad härligt att så mycket växter vaknat till liv i din trädgård. Förstår att du ser fram emot att få påta i jorden.

God natt
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
susanne

susanne

30 mars 2010 05:48

ett par cm nysnö här i natt igen....suck

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Trollpackan

Trollpackan

30 mars 2010 14:43

Ja, våren är en underbar tid! Här ligger i och för sig snö och is kvar på gräsmattorna, så det har inte hunnt att hända så mycket. Men snart så!

http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

30 mars 2010 17:04

Har också tagit tag i trädgården men jag kommer ju inte ihåg vad som växte var...??? Hmmm... bara att vänta å se, kan ju vara spännande det också. Har sått lite fröer inne, hoppas jag får lite kökskryddor till sommaren. Ha en go tisdag.
KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mita

30 mars 2010 17:22

Det är så härligt att gå på upptäcktsfärd varje eftermiddag för att se vad som hänt, jag lovar våren är snart hos er alla =)

 
Yvonne K

Yvonne K

30 mars 2010 19:07

jösses vad det verkar växa hos dig, här har också hänt en del och all snö är borta, men ni är nog före ändå ;D

Tack för Grattis-hälsning till Ellys små, dom är underbara att sitta och titta på även om dom bara äter o sover just nu.

Glad Påsk önskar jag dig.
Kram

http://yvonnek.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards