rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

Med len röst svarar jag....

Av Mita - 21 oktober 2009 06:39

Igår fick jag kritik av en kund som gjorde mig lite berörd, damen ringde tre gånger efter varandra och bad mig att koppla henne till min kollega, när hon ringde den fjärde gången så svarade jag att han kanske är inne på ett kundbesök eftersom han inte svarar, då fick jag minnsan höra att det är hennes rättighet att ringa hur många gånger som helst och att hon hade dålig mottagning och att samtalet bröts direkt när jag kopplade vidare!!!???

Jag svarade vänligt då att hon kanske ville ha hans direktnummer så kanske det skulle gå bättre då och bad verkligen om ursäkt för att hon uppfattat mig som otrevlig för det ver verkligen inte min mening.

Det skulle jag inte sagt...........fick ett snäsigt väsande igen....KOPPLA MIG NU

Men tjena, hur ska jag veta att hon sitter i en bil i mörkaste Småland utan mottagning?

När hon sedan en femte gång ringde så la jag på mig det vänligaste och lensate telefonrösten och svarade

Välkomen till ....... i Kalmar, det är Mita du talar med.

Vad säger kvinnan då?

-Så ja, nu låter du mycket trevligare...och nu kan du koppla mig till .....


Jaja, jag kanske lät lite irriterad, men det var absolut inte på kvinnan utan på kollegan som inte lägger in sitt mobilsvar efter fyra signaler när han är ute på kundbesök, det ska ju inte behöva gå tio signaler innan något händer för då har ju kunden lagt på för länge sedan.






 
 
Vivi

Vivi

21 oktober 2009 08:20

Det avr så lite så ...och jag är inte aaaalls avundsjuk på att du ska till egypten :)
Ha en trevlig resa!
Ps ..jag jobbar själv i reception/växel, det finns bara de som alltid är kinkiga tyvärr, de skyller allt på alla, du gjorde inget fel och lät säkert itne det minsta otrevlig heller :) Ds

http://www.missvivis.se

 
Micke

Micke

21 oktober 2009 08:53

Såna snäsiga damer skulle man vilja knäppa på näsan sen kasta på luren direkt... (men de är kanske bara jag) ;)

Sv: Nej en del försäljare begriper INTE ett NEJ utan fortsätter tjata vidare så dom kan få hoppet om att kamma hem provision... Men inte hos mig :P

http://tomten.bloggplatsen.se

 
Lotta Hellsman

Lotta Hellsman

21 oktober 2009 09:56

Halloj vackra tjejen!! Du ska iväg och bättra på solbrännan vad jag förstår ! Gottegris !!!! Väntar med spänning på dina uppdateringar under resans gång. Kan INTE glömma historien om när ni var och dök utomlands och Lasse stod öga mot öga med en jättebläckfisk någonstans på havets botten.
Kram Lotta

http://www.baddads.se

 
Nettis

Nettis

21 oktober 2009 12:28

Hahaha, japp ibland får man lägga till allra raraste röst, för att folk ska bli nöjda, haha!!! Men mot såna otrevliga människor skulle man bara vilja svära!!!
Ha en fin dag!
Kramis!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
pillan

pillan

21 oktober 2009 15:04

men fyy för otrevliga kärringar,,
Vilket pucko , det hade ju varit bättre och ta direkt nummer...ja folk dom kan dom.

kram

http://www.pillans.se/wp

 
Kommandoran

Kommandoran

21 oktober 2009 15:15

Det gäller att ha den där förmågan...förmågan att låta len trots mordtankar och spottande ilska. En bedrift! Som jag helt saknar, hej svejs!

http://kommandoran.bloggplatsen.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

21 oktober 2009 18:29

Det är inte lätt när man hamna hos någon som har en dålig dag och tycker allt är dåligt. För tyvärr så finns det några även jag kan vara så. Det beror lite på vad som har hänt och vad det gäller. Då kan jag nog vara den gnälliga hihi
Men jag kan tänka mig att det är inte roligt för dig när man tror man gör så gott man kan.

Hoppas resten av kvällen blir helt toppen, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

21 oktober 2009 21:28

Du vet väl va Anders Ekborg sade om sådana k*rringar?? Bunt' ihop å schlå ihjäl!!! >;-) Låter inte som om hon hade något liv från början...

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gladan

21 oktober 2009 21:29

LARS Ekborg skall det ju vara! Kan inte hålla isär dem...

 
Teija

Teija

21 oktober 2009 22:06

Du har inte världens lättaste jobb precis. Kräver mycket tålamod med folk... och kolleger!

Hoppas att din dag varit bra, kramar!

http://varannandag.bloggplatsen.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

6 november 2009 15:00

Ja hörrudu... Man har suttit i växeltelefoner och pratat med hött o mött, ofta på engelska - och ibland med franska kvinnor som inte kan ett ord engelska... Det är en utmaning. Men det gäller att LE ända ut i tåspetsarna och låtsas som om solen skiner.... bäh.
Förstår din frustration!

http://malmdamm.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards