rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 14 juli 2009

Var tydlig

Av Mita - 14 juli 2009 18:28

Jag låg nere vid hamnen idag vid två par i min ålder, kunde inte undgå att höra på deras samtal.

Det pratades middagsmat, de skulle laga kyckling med pesto och männen skulle åka och handla, då frågar den ena om det ska var röd eller grön pesto?

En av kvinnorna svarar, ta den med basilika, samtalet övergår i om damerna ska åka till Glasriket och köpa påslakan av Ulrica Hydman-V för de kostade ju bara 199:- på andrahands sorteringen och hemma i Stockholm över 1000:-

De fortsatte att spekulera om det var 4-6 eller 8 mil dit, men snälla....

Mitt i samtalet frågar då den ena mannen, ska det vara röd eller grön pesto?

Samma kvinna svarar då, ta den med basilika.

Helt plötsligt säger den andra kvinnan, mmmm en cafe latte vore gott nu

Noll respons av de övriga

De fortsätter att prata om Britney Spears konsert igår om hon sjöng själv eller om det var pålagd sång, männen var övertygade om att hon inte sjöng live för att det går inte att sjunga och dansa samtidigt.

Ena kvinnan gick i stark protest och sa att minsan Lill-Babs både sjöng och dansade...........!!!!!???

Då kommer kommentaren igen av den andra mmm en cafe latte vore gott.

Jag var så nära att bara be kvinnan att köpa sin latte och be den andra kvinnan att bara säga GRÖN istället för basilika,

men jag fick mig ett got skratt i alla fall



 
 
Kicki

Kicki

15 juli 2009 06:43

haha...den va bra men förstår om de va jobbigt å lyssna...

http://kickisamatorfoton.blogg.se

 
Ingen bild

valle

15 juli 2009 09:01

Kvinnan hade rätt. Lill-Babs sjöng och dansade samtidigt i ett enormt tempo på 70- och 80-talen.

 
trollpackan

trollpackan

15 juli 2009 09:24

Ja, det är skillnad på det manliga och det kvinnliga sättet att prata;) Ibland så blir Maken irriterad på mig*skratt*

http://trollpackan

 
Magnus

Magnus

15 juli 2009 13:58

Kul att "tjuvlyssna" på andra ibland :)

http://mj.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards