rocotopeppers

Alla inlägg under april 2012

Av Mita - 8 april 2012 17:54

           

Av Mita - 7 april 2012 16:38

Jag lagar mat, idag blir det en cassoulet på mitt vis.

Stek lammfärs, blanda sedan i en burk krossad tomat, två burkar vita bönor, en burk röda bönor, en burk svarta bönor, en skivad paprika, två gula skivade lökar, tre hackade vitlöksklyftor, en buljongtärning, apelsinskal, en nypa timjan, mycket spiskummin, ännu mer chili, svartpeppar, salt och fem blandade ölkorvar i bitar, för att få en lite rökigare smak maler jag även i två msk Lapsang, låt det sedan puttra i minst en timma, ät ihop med ett gott vitlöksbröd och ett glas rött!

 

Av Mita - 6 april 2012 09:32

Påsken!

Detta underbara påfund att fira påsk, det är ju bara bäst, det finns inga, krav inga måsten, ingen hysteri över gåvor, inget pyntande, det är bara glädje, ledighet, god mat, sova länge (hmmm), trädgårdspyssel, promenader, paddsafari, sitta på trappan och dricka kaffe och bara glo, skåda lite fåglar och bara njuta, I LOVE IT!!

 

Och det bästa av allt, jag får vara häxa på heltid =)

Av Mita - 3 april 2012 07:21

Detta Helande träd finns ner i Vicklebyskogen på ön, idag ska jag åka dit och testa om det verkligen fungerar, så Mia om du får höra att jag är försvunnen så vet du vart du ska finna mig, för då har jag fastnat i "fällan"  

Jag ska inte bara sätta i en kroppsdel, jag ska krypa in stanna där i två minuter, vrida till höger sedan till vänster, vänta en minut och snabbt dra mig igenom. Trixet är att jag är född mitt i natten och vad jag vet så är det bara rovfåglar, fladdermöss, rådjur och älgar som håller till därnere nattetid och jag är ju inte direkt den kaxigaste varelsen vid sådana tillfällen. Får testa dagtid först ifall jag skulle kilas fast i hålet, så får det bli!

   

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards