rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

NU HAR BÄGAREN RUNNIT ÖVER!!!!!!!

Av Mita - 9 augusti 2011 18:44

Fan ta er, vad har ni för rättighet att behandla en människa på detta sätt?

Klockan 17.04 idag så ringer det på mobilen och jag svarar, det är från korttidsboeendet Havet i Mörbylånga Kommun där mamma ligger tillfälligt.

Personen presenterar sig vid namn och säger att mamma har fått ett ep anfall och har trillat och slagit sig vid ögonbrynet och att hon ev måste sys, personen frågar om jag eller Syster kan möta upp vid akuten. Sys som är inne i Kalmar fixar det, när mamma kommer så är det i en taxi?????

Blodig över hela sig, förvirrad, ledsen och får själv hålla en pappersläpp mot såret som är 5-6 cm långt och blöder rejält.

HUR FAN TÄNKER NI???????????????

MAN KAN VÄL INTE SKICKA EN DEMENT MÄNNISKA SOM HAR LEGAT I ETT PAR MINUTER I KRAMPANFALL, SOM HAR ETT HÅL I HUVUDET, SOM REDAN HAR SVÅRA SKADOR PÅ HJÄRNAN I EN TAXI MEN EN PAPPERSBIT ATT FÖRSÖKA STOPPA BLÖDNINGEN?

Ingen av personalen har någon form av utbildning för detta, det är inget diagnostiserat ep anfall utan kramper efter hennes stora skada för ett år sedan, det är helt enkelt för jävligt, stackars, stackars mamma som hade börjat att piggna till och skulle få dagpermis imorgon.

Och nu är ju klockan 19.00 och det finns ingen ansvarig att tala med, och i och för sig så verkar det ju inte ens hjälpa, men jag ger mig aldrig!

 
 
Tvåbarnsmamman

Tvåbarnsmamman

9 augusti 2011 19:01

Usch, låter inget kul. Hoppas din mamma hämtar sig snabbt.

http://mammatilltva.bloggplatsen.se

Mita

10 augusti 2011 09:13

Vi har kämpat med vården i över ett år, bara en massa bråk!

 
Calle Nilsson

Calle Nilsson

9 augusti 2011 20:49

OJ! såhär får det verkligen inte gå till, jag blir både arg och ledsen när jag läser sånthär.. hoppas det ordnar sig för din mamma och att det blir någon ändring, det är på tiden!
/Calle

http://www.callenilsson.se

Mita

10 augusti 2011 09:12

Det hoppas jag med Calle!

 
Anna ÅXman

Anna ÅXman

9 augusti 2011 23:24

Helt otroligt sjukt!!!! Jag lider och känner med er. Kämpa på och hoppas fler gör det samma. Bamse KRAMAR

http://lyckaihalland.blogspot.com

Mita

10 augusti 2011 09:13

Tack Anna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards