rocotopeppers

Alla inlägg under september 2010

Av Mita - 17 september 2010 18:10

  

Av Mita - 17 september 2010 12:15

Jag ringde Migrationsverket i morse och presenterade mig artigt som brukligt är, jag talade även om var jag bodde och vips så fick kvinnan i andra änden en annan ton, hon liksom intog en försvarsställning, det var så tydliga signaler att gick rätt över ledningen in i min kropp.

Jagf började då samtalet om att jag och min man satt hemma igår och talade om Romerna

-JAHA, sägar hon då lite vasst

-Jo vi tänkte fråga om det går bra att vi skänker kläder till dem, lite jeans, skjortor och tröjor, säger jag.

Jag tror att kvinnan i andra änden fick sätta sig ner och med en gråtmild röst säger hon då.

- Självklart får ni göra det, så omtänktsamt av er, det finns nämligen vissa familjer som inte har något annat än kläderna de bär, svarar hon då.

Kvinnan från Migrationsverket talar om att det går bra att lämna sakerna i receptionen på Möllstorp, hon avslutar samtalet med att än en gång tacka och påpekar att denna typ av samtal får de inte ofta.


Etthundratrettio romer kommer att finnas på campingen vare sig vi vill det eller inte och jag tycker att nu när det är bestämmt att de ska stanna i två månader så är det väl bara att hjälpa till och göra situationen lite drägligare åtminstonde för några, så kan du hjälpa till så gör det!

Av Mita - 17 september 2010 06:43

Vaknade med ett ryck innan klockan ringde men var då mitt i en dröm som jag gärna sett avslutet på.

Det var så att igår när Mannen kom hem så började vi att tala lite om de 130 romer som kommit till ön, jag gav ett förslag om att vi skulle rensa ur våra garderober och skänka kläderna till dem istället för til Stadsmissionen. Mannen var lite tveksam men jag ska ringa till Migrationsverket och höra om det går för sig. Det är ju så mycket skönare för själen att kunna hjälpa till.

I drömmen så blev detta verklighet och som tack så fick jag besöka "byns" ålderdam som är ett medium av hög klass, vi hade kommit halvvägs och så vaknade jag.

Men idag är det fredag och fredag = kortdag, och oj vad skönt det känns.


Av Mita - 16 september 2010 21:24

Jag har nu försökt att kommentera i en veckas tid i din blog frpn två olika datorer men när jag ska spara så får jag bara upp

Error 503

Av Mita - 16 september 2010 18:32

Svetten lackar, har varit ute på koppelpromenad med tre dårar, varit i skogen och plockat svamp och klippt gräsmattan, dock bara halva så jag får ta resten imorgon.

Nu blir det en skål med ärtsoppa och en knäckis med stark dansk ost!


Ha en trevlig kväll!!

Av Mita - 16 september 2010 06:04

och full höststorm utanför, ganska mysigt faktiskt!

Är så velig på detta med valet, tittade igår och även i förrgår på Debatten på tv4 och blir faktiskt inte klokare, det är så mycket floskler, frianden och smörande att till och med Don Juan rodnar.

Det är ju val om ett par dagar och jag tror inte jag är ensam om att känna denna tveksamhet, men jag kanske blir klokare efter kvällens Debatt.

Kram på er och ta det lugnt i höstrusket!

Av Mita - 15 september 2010 20:29

Mitt första pris från Miljötävlingen kom idag!

  

Av Mita - 15 september 2010 19:56

Det tog endast 36 timmar innan fyra greps för snatteri samt att flera grupper har geomsökt Färjestadens soptunnor?

Ser inte Migrationsverket till att "flyktingarna" får mat, eller vad är problemet?

Detta känns inte bra, inte alls bra.

Sedan att kommunen inte hade någon aning om detta och att de inom 30 dagar måste hitta 20 skolplatser verkar ju helt absurt, vem är det som sovit, Migrationsverket eller Mörbylånga Kommun?


Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards