rocotopeppers

Alla inlägg under juli 2010

Av Mita - 21 juli 2010 20:51

Verandan är klar och jag är glad och tacksam för det, och att jag sedan hittade fina utemöbler till bra pris gör det ännu bättre.

Var en sväng i svampskogen och hittade lite kantareller =)

Till middag blev det biff i grönpeppar och dragonsås med smörstekta kantareller och pasta.  

Nu blir det relax i soffan med en thriller, Kiss of a dragon!

(Lät ju inte så upphetsande)


Av Mita - 21 juli 2010 06:44

Ännu en strålande dag, har suttit ute på den nygjorda trappen och ätit en skål med yoghurt och nykokt björnbärssylt.

Janis körde ett morgonrace i det minst sagt daggvåta gräset, och kineserna hoppade omkring på tre ben för att undvika fukten (mespropparna)

Nu ska jag åka och jobba och resten av gänget vill visst sova vidare.


Av Mita - 20 juli 2010 23:53

Hemma igen efter en spontankväll på Kackelstugan, Mannen fick låna ut sin gitarr, en Martin HD 28 för Pugh hade lyckats med att slå sönder sin gitarr igår på en takbjälke.

Som tack blev det middag med en underbar Lammgryta och god dryck (läs vatten för mig) och alkoholhaltigt för Mannen och L-G.

  

Än en gång, har ni vägarna förbi Öland så missa inte Kackelstugan, ett ställe för själen att må gott på!!

Av Mita - 20 juli 2010 06:00

Igår blev jag rörd till tårar, det kom förbi en kvinna på kvällskvisten och ville lämna ett kuvert  att till mig, det var från hennes lillebror.

Han pallade inte själv att komma sa hon, han var så tacksam och hade aggerat med ilska för att han blev så rädd.

Lillebror var nämligen ägaren till den hunden som jag fick ut ur en bil för 10 dagar sedan.

I kuveret fanns ett kort där det stod

Tack för att du såg till att jag kom ut ur värmen.

Köp en blomma som tack för mig.

Kram "Bella"

I kuveret fanns även blomstercheckar på 400 :-

  






Av Mita - 19 juli 2010 06:46

Fem härliga arbetsdagar kvar innan jag går på tre veckors semester, jag ska göra som expertisen säger att börja trappa ner redan idag, lite längre lunch och lite kortare arbetsdag.

Man måste ju börja försiktigt.


Ser ut att bli en alldeles strålande   ig dag!

Av Mita - 18 juli 2010 22:06

  En blond tuppkam!   Nerbäddad i rosa =)   Vilka spröt!   En transparant vinge.   Johnny Rottens mummla...   Fritt flygande!   Sötma.   Livsenergi! 

Nästan samma lika!  

Av Mita - 18 juli 2010 08:41

Nu är vi äntligen igång att bygga ny altan, ja kanske inte jag då men Lasse och

L-G, den gamla verandan revs i går och det var inte en dag för tidigt. Jag läntar verkligen tills att detta projekt blir klart.

      

Av Mita - 17 juli 2010 15:29

Domare Sonny Ström, 1, HP, BIR Valp

Kritik

Utmärkta prop, välburna öron, vackra ögon, utmärkt hals och rygg, normala vinklar, bra bröstkorg för åldern, utmärkt ben och tassar, rör sig med bra balans, tillräckligt driv, något lös i fronten, bra päls.

  

Hon skötte sig jätte bra även om ovädret innan med alla blixtar och åsksmällar skrämde upp henne ordentligt, hon satt under värsta ovädret uppkrupen i min systers famn och ville nog bara försvinna.

Domaren var kanonbra, Janis är ju lite oskäer mot andra och framför allt om någon tar på henne uppifrån på huvudet vilket vissa domare har en förmåga att göra. Vi blev tyvärr inte placerade i BIS finalen, men det tar vi nästa gång.

Grattis till Lena-Maria med söta Fritjof (kines) som blev BIS 2!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards