rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 27 maj 2009

Onödiga regler

Av Mita - 27 maj 2009 05:51

Ser på nyheterna att de saknas blodgivare, jag har gett blod i 20 år men eftersom jag har mina små tatueringar så är jag tydligen inte välkommen längre, jag måste vänta två år efter gjord tato innan jag kan lämna blod.

Två år..........varför då????????

Jag kommer ju inte vänta två år tills nästa tatuering, sist jag lämnade blod så frågade jag varför den regeln fanns , men ingen kunde svara på den frågan.

Snacka om att sätta regler bara för att, jag menar de tar ju en test på blodet innan jag lämnar.................hmmm

 
 
Linda

Linda

27 maj 2009 08:12

Löjliga regler.. Har hört att färgen går ut i blodet, kan det bero på nått sånt kanske..
Jag beundrar dom som lämnar blod..själv är jag så sprut rädd att jag inte skulle klara av det..

http://www.lantligt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

synne

27 maj 2009 08:53

Hepatiten kan ligga vilande i blodet om man blivit smittad när man blev tattad.Så det är därför dom sätter dom reglerna.Dom har även en regel att bögar inte får lämna.Den du!!Dom är ju testade med!!Ha en bra dag i blåsten,här stormar det med.Kram S

 
Kicki

Kicki

27 maj 2009 09:00

Jag va iväg å tog en massa tester för att få lämna blod, mina mediciner var inget hinder....ringde en dam ifrån blodgivarcentralen å sa att jag INTE skulle få lämna...undrade naturligtvis varför....hon tyckte att jag inte va frisk?!?...va...näe...men vad har min nackskada med blodgivandet att göra???...fattar ingenting av detta men det e ju tyvärr deras förlust!!...så visst e det konstiga regler

http://gammtackan.blogg.se

 
Nettis

Nettis

27 maj 2009 12:01

Å jag skulle oxå vilja bli blodgivare... Men jag får av förklarliga skäl inte, tyvärr.
Jag har ju ITP, som är en blodsjukdom. Och jag tror inte att nå´n skulle vilja ha det blodet, fniss ;) ;) !
Men japp, det finns regler överallt. Utan att nån har en aning om varför!!!

Ha en jätte bra dag!
Kramis!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Ingen bild

catrin

27 maj 2009 12:11

tror det kan vara för att typ hiv inte syns i blodet förrän 6 mån...men två år? hmmm märkligt.
duktigt av dig o ge blod. Mitt vill de inte ha alls!

 
MissC

MissC

27 maj 2009 12:57

Mäh.. Verkar ju knasigt!!!

http://misscsus.blogspot.com

 
trollpackan

trollpackan

27 maj 2009 17:05

Mmm...men det kan ta sin tid innan HIV-antikroppar visar sig, kan ju vara det;)

http://www.trollpackan.se

 
Ingen bild

Anja o flock

27 maj 2009 17:06

Du är DUKTIG som lämnar blod, tycker jag o reglen kan de väl stoppa nånstans??

Själv har jag en gigantisk fobi i livet och det är SPRUTOR!!! Höll på att få totalt spelet häromkvällen, när de på nyheterna tog upp just blodbristen å visade en bautanål i armvecket i nääärbild.... Himmel!

 
GladaKatarina

GladaKatarina

27 maj 2009 19:16

Adopterade från många länder får inte heller lämna blod, bara blodplasma. Är svårstucken och har blivit spruträdd av det. Borde väl ta mig samman och dela med mig av mitt 0- som myggen oftast ratar... ;-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

28 maj 2009 17:17

Vaa??? Jag läste också om detta och tänkte att nu jäklar är det på tiden att man ställer upp om dom nu vill ha mitt blod, men det går ju inte då när jag tatuerade mig i januari i år. Hmmm...jäkla skit.

http://ammis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards