rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 12 maj 2010

Det onda ögat!

Av Mita - 12 maj 2010 13:19

Idag blev jag berörd, illa berörd, faktiskt jäkligt illa berörd.

Jag var iväg och köpte mig en sallad till lunch och inne på restaurangen satt ett par, man och kvinna, han svensk och hon thai, han 64-68 hon 20-24.

Jag blir illa berörd att hon inte har något annat alternativ än att flytta till Sverige med en man som kunde varit hennes farfar och att han sedan sitter och kladdar på henne, jo kladdar, han tar inte på henne han kladdar gör mig upprörd och aggresiv. Han ska vara glad att jag var någolunda behärskad för smockan hängde i luften, men jag gav honom i alla fall ett av mina svartaste blickar som jag kan få till!!

Och för bövelen kom inte och snacka om äkta kärlek hos detta par, för den valsen går jag inte på!

 
 
Nettis

Nettis

12 maj 2010 15:05

Usch, sånt är hemskt :( .

Näe jag har inte hittat nån lägenhet än. Men jag söker för fullt!
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggplatsen.se

 
skånepågen

skånepågen

12 maj 2010 16:45

Jag håller med dig i sak.
MEN, tänk ändå om det är innerlig kärlek.
Vi ska ju vara så fördomsfria nu för tiden. Din tanke, var det för att hon var så ung ? Var det för att hon var från främmande land ?
Tänk om det varit tvärt om hon 65 han 25 ?
Det här kan man diskutera i oändlighet, men vad är det som är rätt. Ämnet gillar jag. Det är ett ämne som engagerar och det finns åsikter, var så säker.
Ålderskillnader har alltid diskuterats.
Jag kan vända på det och säga, hur ska gubben orka. Jag menar seriöst. Få barn, för det vill nog kvinnan ändå ha. Blöjbarn vid 65 år då man ska leva mor eller farfars liv. Tjena, det låter mer än jobbigt och för mig lite onaturligt. Men många har det så.
Jag tror nog att lika barn leka bäst. I socialgrupp, i ålder o s v.

Bra ämne.

http://aake.bloggagratis.se

 
Lotta Hellsman

Lotta Hellsman

12 maj 2010 17:27

Förstår din aggretion Mita-Men se det så här istället: Denna tjejen har med all sannorlikhet ingen framtid i sitt eget land, speciellt som hon är just kvinna. Det som erbjuds är prostitution i en gren där det finns lika många konkurenter som myggor i Sverige! Ska jag vara ärlig så tror jag att detta kladdande äkel ger denna lilla tös trygghet trots allt. Vi kan hoppas att fanskapet snart dör och är rik så att lilltösa får ärva och kan leva ett värdigt liv.
Kram Lotta

http://www.baddads.se

 
Mita

Mita

12 maj 2010 19:02

Skånepågen och Lotta, blicken jag såg i tjejens ögon var definitivt inte äkta kärlek, det kan jag hugga av min högra hand på.
Men som jag skrev så har hon nog inget alternativ och angående ålderskillnaden så självklart spelar det ingen roll men detta var inte äkta, jag lovar!!!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena Sundén

12 maj 2010 20:55

Mita.vid tillfälle så ska jag berätta min familjs nutids historia (famijen som jag har gift in mig i.)Onda ögat, ilska, vanmakt genomgår vi just nu. Här är skillnaden i ålder 28 gentemot 74*Det spelar ingen roll vad vi tycker. Dessa två släpper inte tanken att leva ihop. JAG tycker det är sjukt...Pratade med en tjej från Brasilien om detta och hon förstod inte oss svenskar. Vi var så inskränkta i våra fixeringar i åldrar och vad som är rätt eller fel.Hon såg inga hinder?? att man är 50 år äldre i ett förhållande. Lovar att berätta mer vid tillfälle.Skriver inte detta på face(tänker på de "små")

 
susanne

susanne

13 maj 2010 09:15

fördoms fria eller inte.. hade gett det onda ögat jag med
på "min" skola går ett gäng Tailändskor ett ganska " stor gäng" på eftermiddan hämtar deras respektive dem.... och fy fan säger jag med!
GAMLA JÄVLA GUBBAR!
och det är lika ÄCKLIGT med GAMLA JÄVLA KÄRRINGAR
som kladdar på en 19 årig TURK/ svart kille.....fy fasiken....
Det ser vi kanske inte så mycket av här på gatorna men åk till turkiet eller ett afrikanskt land.. UÄÄÄÄCK!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Stort och smått

Stort och smått

14 maj 2010 13:02

Det sägs att det är hög standard i Thailand att hitta en västerländsk man.
Tyvärr är oftast dessa män ofta väldigt fula och oattraktiva. Och i mina ögon sådana som inte lyckas få en svensk kvinna.
Fast vad vet jag. Jag känner bara ett fåtal män som "skaffat" thailändskor, och dessa har stämt in på min beskrivning.

http://stortosmatt.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards