rocotopeppers

Alla inlägg under augusti 2011

Av Mita - 7 augusti 2011 15:08

Då var denna semester över, att ha varit ledig i fyra veckor har ju inte gjort direkt ont, men det ska bli skönt att starta upp vardagen igen lite lungt. Jag ska inte göra som jag brukar att stressa igång som en toka för att sedan glömma bort det sköna ledigheten, nej en mjukstart får det bli!

 

Av Mita - 5 augusti 2011 17:05

Då var det dags igen med den årliga fotbollsturneringen här på ön, skolan är ju vänlig att låna ut klassrummen som sovsalar till pytteligan och deras föräldrar. Och varje år är det samma visa, våran lilla gata som pryds med desssa skyltar

  

verkar inte finnas någonstans annat än på just vår gata för det är ingen som verkar förstå vad det betyder, och jag vet då att det betyder inte att det är okej att uppta hela gatan med fordon, och att parkera sin bil så att vi inte kommer ut ej heller så att postbilen kommer fram!

  Tjafset började redan tidigt imorse då en liten rackare hade ställt sig precis bakom Mannens arbetsbil, jag gick då ut till en drös föräldrar på skolgården och frågade vem som ägde bilen, fick ett snabbt svar att det var då ingen från Vimmerby i alla fall, jag knappade in regnumret och sms:ade till bilregistret och vartifrån tror ni bilen kom, jo exakt.....Vimmerby. Där får man både felparkera och ljuga, undra vad Astrid skulle tycka om det.

Sedan har vi ju denna coola kille som verkligen måste uttrycka sig på sitt sätt, även han då helgalet parkerad.

 



Av Mita - 3 augusti 2011 19:40

I måndags styrde vi kosan ner mot Malmö och Köpenhamn, vi hade valt att köra över Österlen för att se detta vackra landskap. Under bilfärden får jag samtal och när jag talat färdigt så väljer jag att lägga mobilen i famnen, vilket var oerhört klantigt. Väl framme i Kivik så gör jag en fulparkering, dvs på en grässlänt vilket gör att jag märker inte att telefonen glider ner från min klänning och ner på gräset. När vi tre timmar senare checkar in på hotellet i Malmö så upptäcker jag förlusten, jag letar i bilen, jag letar i väskorna, jag letar i bilen igen men utan resultat.

Lånar hotellets dator och ringer till närmsta hotellet i Kivik men det är bara en telefonsvarare, ringer då sedan till fantastiska Johanna på Buhres fisk i Kivik och frågar henne snällt om hon kan gå bort till platsen där jag parkerade och se om hon hittar telefonen, under tiden så ringer Mannen min mobil och vips så svarar hon.

Det finns änglar och hon är en av dem, att hon sedan postade telefonen till Malmö så att vi slapp att köra 10 mil extra är ju guld värt. Imorgon ska jag skicka henne ett gäng med trisslotter och jag hoppas verkligen att hon vinner!!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards