rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 24 juni 2010

Det behövs en trollformel +16,8

Av Mita - 24 juni 2010 06:43

för at hinna få gubbarna mogna till imorgon, men det gör ju inget, det finns ju proffs som odlar och säljer.

Idag lär det bli tryck på Ölands   bron, det väntas anstorming av turister och polisen kommer at stoppa "ungdomar" (ingen risk för mig då ) i bilar och tömma dem på all alkohol, men en viss känsla säger mig att det finns fullastade bilar med alkohol som står redo för försäljning inför den kommande helgen.


 
 
Lotta Hellsman

Lotta Hellsman

24 juni 2010 08:42

EN RIKTIGT GLAD MIDSOMMAR PÅ ER HELA FAMILJEN. Linus-sonen min ska till Öland med husvagn och kompisar i år igen. Storm (en av mina tikar) är redan där-fast utan husvagn och son! Ska snuten sno drickan ur bilarna? Va fan det har dom ingen rätt till! OM inte föraren saknar körkort eller är skitfull! Har Ni inte haft problem på Öland så lär det bli det i år! Glömmer aldrig när jag, Tina, Linus och ett gäng DOGOS skulle ställa på Ölands utställning för ca: 11 år sedan. Vi tog in på vandrarhem. Där var bara vi och ett gäng "flyktingar". Vi blev väckta tidigt på morgonen av att någon i stort sett försökte slå in dörren! Dogona intog genast försvars position och gav full hals. Skitförbannad slet jag upp dörren och in trillade den fulaste och minsta Sheriff jag någonsin sett!! Han var inte Svensk (genetiskt sett) och såg ut som han kom direkt ur den gammla Klintan filmen- Den onde, Den gode, Den fule! Hans vokabulär gick att jämställas med ett kattslagsmål. Jag fattade nada och omtalade detta för honom. Då vaknade även kängrun i honom (han var KORT) så jag hade en svartmuskig studsboll som med viftande armar och ben, spottloskor och salivstänk flygande runt sig, ena sekunden rakt i ögonen och i andra någonstans i naveltrakten på mig. MEN för att inte bli LÅNGRANDIG ( haha, SÅ vitsigt det blev!) så framkom det att ett pass blivit stulet. Försökte förklara för lagens väktare att jag nog inte hade intresse för att införskaffa mig ett pass genom stöld-speciellt inte ifrån en Vietnamesisk båtflykting ( har dom pass??)Det slutade iallafall med att VI inte skulle få åka därifrån INNAN HAN hade PRATAT med ALLA på det här panget. Med en snabb titt på klockan konstaterade vi att utställningen började knappt en timme senare. I bästa Clark Olofsson stil så packade vi på 2 sekunder, tog jyckar, unge,och packning och satt i bilen 4 sekunder senare. Vi hann fram till utställningen i tid! Hemresan kan vi snacka om en annan gång, (ASGARV) bron ni vet! Måste kännas tryggt för Öland att ha 1 POLIS-med en jäkla häftig bil! Aldrig sett en sådan på någon annan plats i Sverige. Det var (är?) en höghjulig jeep modell på den bilen. Snuten-förlåt Sheriffen-satt på en kudde för att kunna se ut genom rutan så Linus, min underbara son, då 8-9 år tyckte det var taskigt om honom så han hade släppt ur luften ur däckena på hans bil ( medan vi packade in jyckarna)-så han kunde kasta bort kudden och se ut! Den pojken brås på sin far-ALLTID omtänksam och själsfull mot sina medmänniskor!

http://www.baddads.se

 
Nettis

Nettis

24 juni 2010 10:35

Vad smart att dom tömmer bilarna på alkohol :) . Synd bara att det finns langare överallt :( .

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggplatsen.se

 
Anja o flock

Anja o flock

24 juni 2010 14:13

...men oj vilka historier;))

I vilket fall: Glad Midsommar!!!

http://www.anjasflock.bloggagratis.se

 
Kicki

Kicki

24 juni 2010 14:22

...hoppas ni får en underbar midsommar med allt vad det innebär...ska bjuda mig själv på en god Gin å tonic....har varit sugen länge på de!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
carl

carl

24 juni 2010 17:08

Halloj, det verkar som du får äta dina jordgubbar lite senare i sommar, den som spar han (hon) har... Jag ÄLSKAAAAR jordgubbar och smaskar i mig gubbarna så både jag och mina kläder blir röda.
Jag önskar dig och din familj en riktigt glad midsommar!

http://carlisurin.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards