rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Hur fan tänker folk??

Av Mita - 18 april 2010 17:12

Sitter och tittar på Lyxfällan och funderar över hur i helvete man kan shoppa loss så med pengar man INTE har, det är kreditkort hit och dit samt snabba smslån.

Jag skulle aldrig och då menar jag aldrig kunna skuldsätta mig för att köpa skitsaker, okej att låna, till ett hus eller bil men till soffor, tvapparater, datorer och till och med semester resor.

Hur kul är det att åka på semester på lånade pengar?

Man ser när barnbidragen kommer eller löningen hur folk bara tokhandlar, då är det överfulla kassar som bärs ut från butiker och köpcenter.

Eller de som handlar upp hela lönen på två veckor för att sedan inte ha ett öre kvar är även det för mig ett obegripligt beteende. Eller dom som äter lunch ute varje dag för att sedan sitta och gnälla över taskig ekonomi, hallå har ni hört talas om lunchlådor??

Själv handlar jag rätt mycket på second handbutiker samt köper ett parti av tex lammstek eller färs när det är bra priser och då har jag alltid pengar kvar på kontot innan nästa lön kommer.

Man får leva efter sina inkomster, inte andras!!!

 
 
skånepågen

skånepågen

18 april 2010 18:55

Bra skrivet.
Men det är väl så att vissa tänker inte. Att bli arbetslös t ex. I dagens läge går väl ingen riktigt säker betr. jobbet om man nu inte är sin egen. Men inte ens det är ju någon garanti. Men så här har det kanske alltid sett ut.
Skillnaden är att det är lättare att låna pengar nu än förr.
På min tid var det Spara och Slösa i Kamratposten som lärde, till viss del. Men den tidningen finns väl inte längre kan jag tro.

http://aake.bloggagratis.se

 
ylle

ylle

18 april 2010 19:07

Ja man kan verkligen undra hur många människor tänker? Eller det kanske är det dom inte gör? Jag har också noterat att vill man gå ut och handla litet större kapitalvaror så ska man absolut gå ut strax före 24-25:e i månaden, innan folk för lön och börjar tokshoppa!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
kattis

kattis

19 april 2010 11:26

Tragiskt med folk som köper sig "lyckliga" på kredit. En kraftig baksmälla slår till förr eller senare och då är det inte skoj. Värsta sortens luren drejare är ju de som lånar av vänner och inte betalar tillbaka eller som uppfödaren som inte betalade sin parning hos oss och är skyldig 10000 kronor. slår mkt hårdare på en privat person som varit hygglig för att hjälpa, dessa SMS låne- företagen klarar sig lite bättre.

http://www.devilminds.com

 
Jessica

Jessica

19 april 2010 11:54

Ja vissa människor tänker inte alls, tyvärr så kommer de att hamna i skiten, men som man bäddar får man ligga. Tänker på en gemensam vän vi har, hon skulle passa bra i Lyxfällan, för hon lever långt över sina tillgångar.

http://www.perrocimarron.com

 
GladaKatarina

GladaKatarina

20 april 2010 16:47

Så sant! Men det är nog så att vissa är väldigt vana vid att andra städar upp efter dem och räddar dem ur alla knasiga situationer de hamnar i. Man får hoppas att TV åtminstone får dem att skämmas - fast jag betvivlar. De borde åka tillbaka och se hur det gått med dem som de hjälpt tidigare och se om de verkligen fattat...

http://GladaKatarina.bloggagratis.se

 
Johanna

Johanna

5 oktober 2010 17:47

Kunde inte mer än att hålla med. Men antar att det nog borde finnas någon som kan hantera exempelvis smslån, annars borde de väl inte funnits?

http://smslana.info

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards