rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 17 april 2010

Thailandsresa!

Av Mita - 17 april 2010 11:12

Jag letar resor för brinnande livet, vi ska åka iväg i januari 2011, två veckor till förhoppningsvis Thailand. Men jag hittar bara svindyra resor, typ 40-50 tusen för oss tre, men det är klart man kan ju bara boka flygresan och sedan hitta boeende därnere.Är det någon som vet en bra resesite så tipsa mig gärna!

 
 
Lena-Maria

Lena-Maria

17 april 2010 11:45

Tycker http://www.travelstart.se/ är bäst! :)
Det är där jag har beställt flyg till Thailand de två gånger jag åkt! :P
Är inte aaalls avis.. inte... ;)
KRAM!

http://www.chinopatas.se

 
Ingen bild

Richie

17 april 2010 12:23

www.hotelscombined.com

 
Stort och smått

Stort och smått

17 april 2010 14:14

Härligt att planera resa! Men fy sjutton så dyrt. Det är en omöjlighet för oss (5 pers) att åka så långt. Tur att jag inte är sugen på att flyga så himla långt, vi hade fått spara som bara den i minst ett par år...

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Ladyinblue

Ladyinblue

17 april 2010 14:40

Hej Mita, har inga tips på resor, men jobbar med en från Thailand. Hon tipsade mig häromdagen om en "Billig restaurang i Patong. Den heter "Restaurang nummer 6" De har Billig och god mat och frukost". Hon nämnde även en annan, men är ej säker om de var restaurang eller hotell, hette Banglaros. Så nämnde hon ett hotell som hon och hennes svenska man brukar sova över på ibland. Heter "Paradise hotel", enl. henne kostar det ca 500:-/natt.
Patong är visst ca 2 mil från Phuket.
Jo en annan sak jag hörde henne säga till en annan. OM man ska köpa äkta Thaisiden ska man inte köpa det där turisterna köper sitt. Man ska söka sig till andra mindre ställen där de säljer det. Vet inte om de är aktuellt för Er men då du nämner Thailand så varför inte tipsa.:) OM jag hör om nån billig resa så kan jag höra av mig. Vart i Thailand hade Ni tänkt åka förresten?
Ha en trevlig helg / Kramen Ulla

http://ladyinblue

 
Jag/Sanna

Jag/Sanna

17 april 2010 16:02

Hej!
Jag bara gissar att det var du som kommenterade igår i bloggen och om inte spelar det mindre roll.
(fanns ingen avsändare)

Ser att du ska ge dig iväg från svedala och jan är ju en årstid man brukar längta efter sol och värme. Hoppas du hittar en bra resa och att flygen går både dit och hem. Ibland är det ju lite si och så med det där!

Ha en trevlig lördag!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mita

17 april 2010 16:42

Tack för alla tip, vi hade tänkt oss Kata i Phuket, och det gäller ju att vara snabb nu innan resebolagen kommer att höja priserna ännu mer efter denna totala förslust pga vulkanen

 
Ladyinblue

Ladyinblue

19 april 2010 17:28

Hej Mita, har pratat lite med thailändskan vi har på jobbet. Hon sa att januari är en dyr månad att resa i. Man kan få betala runt,eller drygt 13.000:-/person Hon sa att ett barn som är i åldern ca: 12 år kan få betala 75% av priset. Hon sa att hon åkt nån gång då de varit billigt för ca: 9.500:-
Hon åker med Thai-air tror ja hon sa att de hette.
Hon sa att en annan från Thailand har redan köpt biljett och hon ska åka i september. Kommer inte säkert ihåg va hon betala men tror de var nå på 6.000:-
De är vad jag fått veta. Vet inte om de är till nån hjälp men hoppas de i alla fall.
Kramen Ulla

http://ladyinblue.bloggplatsen.se

 
Joakim

Joakim

25 juli 2010 14:13

Prova odenresor i Stockholm. Brukar ha bra priser och man kan komma ned kring 9000-10 000 för resa i slutet på december och början på januari. Annars får man dagligen kolla bland annat Kelkoo.

http://www.flyg-till-bangkok.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards