rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

Ge dig själv tid +0,7

Av Mita - 4 februari 2010 05:57

Skaffa en plats där du kan sitta själv i lugn och ro, mot en vägg på en skön pläd eller din bönematta, tänd ett ljus och en rökelse och sätt dig i skräddarställning och låt bara tankarna få vara en stund innan du försöker att rikta tankarna innåt och lyssna på dig själv, har du svårt för att släppa taget så fäst blicken på ljusets låga och se hur lågan formar sig.

Jag har suttit nu i femton minuter, och känner mig så härligt avslappnad och full av energi. Har du kristaller hemma så låt dem gärna vara med!

Att avsluta dagen på spikmatta för att starta upp nästa dag med en skön meditation, kan det bli mycket bättre?

  

 
 
Kicki

Kicki

4 februari 2010 08:27

...låter ljuvligt OCH jag skulle verkligen behöva ta tag i det...har svårt att koppla av både utvändigt och invändigt!!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
wiper

wiper

4 februari 2010 13:51

Det låter helt underbart. Tyvärr kan jag inte sitta i en sån ställning eftersom jag har en ny höftled men då får jag ta till andra knep. Jag har sysslat med meditation i omgångar men slarvat och det känns. Tack för din peppning skall testa det du gjorde men måste först köpa mig lite rökelse på "Indiska" och fixa en plats. Spikmatta borde jag ha också som har en nackskada. Vad fint du har gjort det på din plats. Förstår att det gjorde gott.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

4 februari 2010 15:24

Man vill men man kommer aldrig "till skott" så att säga. så är det med det mesta tyvärr, vill träna, vill promenera, vill vill vill.......*pust* Men det är ju bara att göra det, man ångrar sig säkert inte. Ha det gott, coola avslappnande Mita ;0)

KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

skånepågen

4 februari 2010 17:32

Jag tror din teori och praktik stämmer. Det är bara en planeringsfråga. Men man hinner med allt som man vill göra.

 
Ingen bild

Mita

4 februari 2010 17:57

Kicki, det är en bra start på dagen, försök ta dig tid!

Wiper, det är verkligen rofyllt, vi kallar rummet för Blodcellen =)

Ammis, det är bara att komma till skott..

Skånepågen, helt rätt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards