rocotopeppers

Alla inlägg under juli 2009

Av Mita - 20 juli 2009 06:35

Av Mita - 19 juli 2009 20:43

Snart blir det filmtajm, Walk the line på tv3 och en stor skål med solmogna jordgubbar med vanlijglass.


Det är ju slut på min första semesterperiod så imorgon är det jobbet som väntar, helt okej faktiskt.....jobbar i två veckor sedan två veckors semester igen.


Trevlig kväll på er!!

Av Mita - 19 juli 2009 18:16

Herre min skapare vad trött jag varit idag, kom inte i säng förrän halv fyra imorse, fastnade i en film när jag skulle gå och lägga mig.

Regnet har strilat ner hela dagen vilket har varit ganska skönt då det känns ok att vara inne och relaxa.

Sviterna efter Roots känns i kroppen, jag är direkt ingen festivalmänniska, men vad gör man inte för sin son.

Nu ska jag pallra mig ner till köpis och handla lite jordgubbar och glass..

Av Mita - 19 juli 2009 01:58

Hemma efter en helkväll på Roots, nu är det över för detta år,  festivalen avslutades av Svenska Akademin.

Vi blev lite sena ner för det kom ett skyfall med åska och blixtrar som inte gick av för hackor, vanligtvis så gillar jag åska men detta var det värsta som jag har varit med om.

Jag var rädd för blixten för första gången i hela mitt liv....


God natt och sussa gott för det ska jag göra nu!!!

Av Mita - 18 juli 2009 13:15

Domare Pernilla Sandström 

1:a i kvalitetsbedömning och 2:a i konkurrensbedömning

Lagom stor tik med tillräcklig massa, bra pigment, välformade ögon, bra proportioner, rörelser i dag svåra att bedöma, något gles behåring,

lovande tik, behöver träning

Jag är jätteglad för dagens bedömning, det var ju hennes första utställning

Av Mita - 18 juli 2009 07:15

Igår lyssnade vi på Alvaret-Ölands egna reggaeband som alltid öppnar festivalen, The Skandals-ett Köpenhamnsband med lite ska toner, Slag från hjärtat-ett riktigt bra band med rootsmusik på Spanska och  Syster Sol-Sveriges egen Miss Reggae

Det gungade tungt till "Dömnd Att Bli Bedömd"

En salig blandning av människor

Lite shopping

Oskar tittar ut mot Kalmarsund efter sitt bad, festivalen ligger ju vid vattnet

Av Mita - 18 juli 2009 07:07

eller rättare sagt mespropp, vill jag utdela till mig själv idag.

Jag ska nämligen ställa ut lilla Bechamel på en inofficiell utställning och går och är lite nervös för att Cha-Galls uppfödare ska vara där.

JAG VILL INTE HA NÅGON ELAK KOMMENTAR av henne, vill inte, vill inte..

Andas djupt, tänk om, andas djupt, tänk om....phuuu

Nu ska jag fokusera på det positiva...............

Och en jävlar mensvärk har jag, kan man donera bort sina äggstockar måntro??

Av Mita - 17 juli 2009 11:50

Har nu varit nere på Roots och hämtat entrébandet

samt lämnat sonen till storebror Fabian, campingen var fullsmockad med dreadsklädda filurer som satt och rökte vattenpipa och drack öl, vin och sprit KLOCKAN 10.00 .

Undra hur många som tar sig in på festivalen som börjar vid 15.00,vissa lär ju vara dretfulla vid 12 tiden, att de orkar....tant börjar att bli gammal=)

Det är rätt kul att se att det fortfarande finns övervintrade hippies kvar.

Åker ner vid halvtre tiden igen för att lyssna på lite skön musik och chilla lite. Skulle egentligen ha jobbat men jag fick pass som krockade med utställningen imorgon och Mannen har ju fribiljetter så det var väl detsamma.



Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards