rocotopeppers

Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av Mita - 17 oktober 2012 20:59

Vi flyttade till Öland på hösten 1998 och han med åtminstonde ett besök på denna närliggande djurpark, det var gott om vackra och harmoniska djur och vi valde att fem år framöver köpa säsongskort till parken. Efter dessa år har vi besökt park runt två ggr per år, vår och höst då endast djurdelen varit öppen, tivolidelen går bort för min del.

Under dessa år har jag hört så mycket skit om djurparken av folk som varit där senaste gången i början på  nittiotalet och jag har alltid tagit Ölands Djurpark i försvar, och då menar jag endast hur djuren har det, inte vinsten på lotten, inte maten, inte vattenlandet eller utbudet av karuseller utan enbart hur djuren verkar ha det.

Men i somras så hände något som gjorde att jag plötsligt gjorde en helomvändning, sonen fick nämligen sommarjobb där, och redan efter andra arbetspasset när han kom hem så förstod vi att det var något galet med ledningen.

Att man kan behandla ungdomar som är stjärna ambassadörer för sin arbetsplats som skit är för mig helt obegripligt, ungdomar som kan föra sin talan, berätta om jobbet för vänner och familj, då blev ju min fråga genast, hur behandlas djuren som inte kan säga något?

Detta får framtiden utvisa!

 

Bilden tagen under ett besök våren 2011


Av Mita - 17 oktober 2012 08:16

Varför finns det ingen moral när det gäller detta med email, jag hade förväntat mig ett tvåsiffrig tal i min inkorg imorse men kammade noll. Jag hade skickat ut rent affärsmässiga mail till diverse personer igår på förmiddagen och hade självklart väntat mig någon form av svar. Själv har jag den moralen att jag svarar alla på min jobbmail inom åtta timmar, även om jag inte kan ge direkta uppgifter så upplyser jag att mailet är läst och jag återkommer.

Tycker det är märkliget att inte fler bolag har en policy ang mailkonversatinonen, jag tycker det går att jämföra med att jag skulle tex vända ryggen åt en kollega som ställer en fråga, bättring krävs!


När jag ändå är igång kan jag väl fortsätta, vad är nu detta med att "Gilla", varför ska jag gilla ett företag på Facebook? Vad får jag för det? Varför är företag så sjukt dåliga på att skapa en relation med sina befintliga kunder? Nu sågar jag inte alla företag, det finns ju vissa som har tävlingar, bjuder på tips och trix, lite recept, ger ut ett erbjudande för just dig som är en unik "gillare", men de flesta vill bara ha massor med gillare, de har inte ens vett att skriva någon status eller uppdatera, mycket märkligt, det finns till och med de som har skrivit ut sin policy och inget mera, haha det bådar ju gott, eller?

Man måste visa lite engagemang, även om det nu bara är på Fejjan, för har man valt att ha med sitt företag så har man ju gjort ett val!


Och ja, jag skrev detta inlägg på jobbet, på min kafferast, för grabbarna snackar ju ändå bara fotboll !

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards