rocotopeppers

Alla inlägg under december 2011

Av Mita - 11 december 2011 09:14

Jag har lock för ena örat, och jag vet inte hur jag ska bli av med det, fruktansvärt obehgligt då det känns som om det till och med satt sig på balanssinnet. Det susar i hela huvudet och jag kan inte få bort lockhelvetet, är det någon som har ett bra tips, allt mottages utom att jag ska punktera trumhinnan, även om det handlar om lingonsylt eller behandling med en cykelpump!


Av Mita - 10 december 2011 17:07

10 december och den vackra busken vid Däcket blommar, kan man bli annat än glad!

 

Av Mita - 10 december 2011 06:05

Hur kommer det sig att den där sovmorgonen som är så eftertraktad på vardagarna aldrig slår in på helgerna?

Ok att kinesernas morgonkissning är inställd på 06.00 men min trötthet är som bortblåst då lördagen infinner sig.


Det blåser fortfarande ute med en sjuhelsikes fart, hoppas verkligen att det coolar ner sig lite så att kroppen och själen får sitt idag.

 


Av Mita - 9 december 2011 10:54

Vad är det för fel egentligen på folk, varför är det ingen som engagerar sig? Den 26 oktober så flyttades busshållplatsen i vår lilla by ca trettio meter upp på gatan, vid den nya busshållplatsen finns ett gatulyse som inte fungerar och det är ju inte direkt nerlusat med neonskyltar eller annat ljus för den delen. Igår när jag tog bussen så fick jag nästan kasta mig ut i gatan för att chauffören skulle se mig, han hade för övrigt ingen aning om att busshållplatsen hade flyttats.

Hur kan man köra buss och inte ens veta att platsen är flyttad?

Hur kan man köra buss i sex veckor med då olika chaufförer och passagerare och ingen reagerar på att hållplatsen inte är upplyst?

Nu har i alla fall jag ringt till.........gissa...................jo MÖRBYLÅNGA KOMMUN och gjort en anmälan, frågade om det var någon annan som ringt och anmält och svaret blev ju iochför sig vad jag väntat mig, nej ingen annan har ringt!

Fan vad folk är flata!!!

Av Mita - 6 december 2011 15:23

Imorse när jag kom in till Kalmar så var det ett vitt pudertäcke av snö som mötte mig, inte roligt, inte roligt alls.

Nej tacka vet jag nästa årstid som kommer!

 

Av Mita - 3 december 2011 06:04

Lördag

Pigg

Kolsvart ute

Urladdad mobil

Sugen på svampskogen


Ähhh.... jag går och lägger mig en stund till

Av Mita - 2 december 2011 18:18

Fredag igen, vafan det var ju fredag nyss, tiden rusar fram i tusen km i timmen, det går lite för fort.

Kan det vara för att dagarna är så korta, det är ju bara ljust 7-8 timmar och då är ju i all fall jag inne på jobbet?

Men nu är det fredag och ett glas vin är upphällt och jag ska masa mig mot köket för att göra pizza, salladen gjorde jag redan då jag kom hem vid tretiden så några smaker har väl hunnit att sätta sig i spetskålen.

Hoppas ni skaffar er en skön fredagskväll därute!

Kramar till er alla....

Av Mita - 1 december 2011 07:34

Har tittat på årets första avsnitt av Julkalendern, den tror jag på, Gustaf Hammarsten är ju bara så bra!

Jag har inte sett på kalendern de senaste, hmmm, kanske fem åren men denna ska jag inte missa.

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards