rocotopeppers

Alla inlägg under november 2011

Av Mita - 16 november 2011 10:11

Idag gjorde någon mig glad, nämligen goa kollegan Lotta från Nyköping som ringde och sa att jag tog bra foton, tänk vad lite det behövs! Därför får Lotta ännu en vacker solnedgång!

 

Av Mita - 15 november 2011 18:01

Vill du att ditt köksgolv ska se ut som ett sämre städat gatuköksgolv där man halkar omkring så sätt då plattan på högsta "volymen" ställ dit en stekpanna, låt pannan bli varm, häll i olja, gå samtidigt och prova ett par supertajta byxor, gå tillbaka till köket, lägg i bitar av kyckling, bli kissnödig, försök få av dig byxorna utan att en olycka händer, gå tillbaka till köket och vips, där halkade jag visst till av all olja som har sprättat från pannan.


Av Mita - 15 november 2011 09:06

Pappa var mannen som gav mig det stora intresset för matlagning och som alltid bollade idéer och recept med mig, vi talades vid minst en gång om dagen och det var alltid någonting med mat som smög in i samtalet.
 
Och nu pappa behöver jag din hjälp, jag ska nämligen göra kycklingrytan ikväll som du ofta lagade, det var inte igår jag gjorde den och har inte alla ingredienser på plats i huvudet, men jag är övertygad om att du sätter receptet innan kvällen!
 
Saknar dig så.......

Av Mita - 14 november 2011 17:45

Det är mycket nu, samtal med Enhetschefen, samtal med Demensskötaren och samtal med The Big Boss och bara olika svar, olika bortförklaringar, man skyller lite på den ena och på den andra och sedan att det kommer en människa i kläm verkar ju inte ha så stor betydelse.

Jag är less nu, jag är pissless på att vara irriterad,trött på att upprepa orden, DEN ENSKILDES BEHOV, trött på att tjata, trött på att de stjäl min energi.

Men som anhörig är det bara att bita ihop, gråta i det tysta och vara jävligt stark!

Av Mita - 13 november 2011 16:07

 

Av Mita - 12 november 2011 09:17

             

Av Mita - 11 november 2011 17:46

Idag hade vi en liten tävling på jobbet och jag vann en flaska vin, bra va!

 

Av Mita - 11 november 2011 06:20

Idag skulle vackra Janis fyllt år, husses lilla prinsessa blev inte riktigt den vi trodde så hon fick lämna jordelivet innan något hemskt skulle hända. Hon finns dock kvar i våra hjärtan för alltid, puss på dig sötnos och hoppas du har det fint i hundhimlen med dina andra dogovänner!

 

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards