rocotopeppers

Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Mita - 16 augusti 2011 18:10

Eller hur gjorde ni?

Jag kommer i alla fall ihåg att vi kröp i grannarnas trädgårdar och pallade morötter, äpplen var det inte så gott om i Norrland.

Men igår så kom det två ungdomar och frågade om de fick köpa lite av våra fina äpplen, Varsågod det är bara att plocka!!

 

Av Mita - 16 augusti 2011 14:17

Telefonen ringde nyss och det var från Rönningegården, personen i luren var då enhetschefen för Havet där mamma ligger. Hon berättade att mamma blir erbjuden ett särskilt boeende på en annan avdelning på Rönningegården och att det är tillgängligt nu på fredag.

Vänta nu.....nu på fredag, alltså om tre dagar??

Vilken "dement" hyresgäst kan fatta beslut, ta in tanken, flytta, mentalt ställa sig in på detta på tre dagar, inte ens jag som är fullt frisk kan just nu i dagsläget ta detta beslut.

Vad händer då om hon tackar nej till Rönningegården, jo då får hon flytta hem, punkt, slut!

Jag blir då lite förvirrad och ringer upp "damen" i Kommunen som har den lilla kölistan på olika boeendeplatser, mamma vill ju till Färjestaden vilket jag förstår då hon har har sin lägenhet där och har mig och Sys i närheten.

Jag frågar hur det ser ut till Äppelvägen och får ett garv i ansiktet med orden:

-Fattar du inte att det är flera år dit, alla vill bo där. Kön är på 14 personer idag och vi tar in max fyra per år.

Var ligger det roliga i detta??????

Den informationen tackar jag verkligen för och är än en gång förvånad att vi inte fick reda på detta från början, jag visste att det var kö men inte att det ska ta flera år, vet just nu inte hur vi ska aggera, vet verkligen ingenting.

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards