rocotopeppers

Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Mita - 9 juni 2011 20:07

Och inte om vilka lökar som helst utan om Öländska lökar.

I kväll så skulle jag laga chili con carne och såg att löken var slut, rusade då ner till Konsum och skulle handla lök där, döm då av min förvåning att de endast hade lök från Australien för 19.90 kilot och då ska ni veta att det Öländska Löklagret som tillhandlahåller Sveriges alla butiker ligger ca 150 meter därifrån, hur är det möjligt?

Ställde en fråga till kassörskan om varför Konsum inte hade Öländsk lök men fick ett så korkat svar att jag ej vill återge det här.

Susade vidare till Kvantum med förhoppning om att de kanske var lite mer lokala än lök från Australien, och ja det var de men dock inte Öländsk men Svensk för endast 9.90 kronor kilot.

Hur i hela friden tänker man som handlare???

Finns det ingen stolthet i att kunna marknadsföra lokala produkter eller är allt så sjukt toppstyrt, inte vet jag men skrämmande är det ialla fall.

Nog om detta, ger er en bild av en lokal tatuering som är gjord på ön av en ölänning på en kvinna med sameblod i ådrorna.

Den samiska schamantruman!

 


Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards