rocotopeppers

Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Mita - 18 maj 2011 11:01

Jag körde ner till Rönningegården vid halv sju imorse för att lämna lite saker och träffa mamma förståss, tänkte att då passar jag även på att tala med personalen om hur natten varit. Att ta sig in på korttidsboeendet var inga problem även om det var tidiga morgon. När jag kommer in på avdelningen så sitter mamma uppe och tittar på morgon tv:n men för övrigt är det tyst, efter ett par minuter börjar det larma på en panel samt att en dam ropar på hjälp, efter ca femton minuter så står jag inte ut längre utan går in till den stackars vilsna damen som ropat på hjälp och hjälper henne med det hon vill fast att jag var livrädd att hon skulle gå av på mitten.

När det har gått 32 minuter efter min ankomst och ingen personal har visat sig på denna instängda avdelning så får jag nog och ringer upp enhetschefen och läser in ett meddelande. Min undran är även nu..HUR I HELVETE KAN MAN LÄMNA DEMENTA, SVÅRT SJUKA MÄNNISKOR HELT ENSAMMA PÅ EN LÅST AVDELNING, det kan ju börja brinna eller någon obehörig kan ju komma in och ställa till oreda, bruka våld eller stjäla. När det gått fyrtio minuter efter min ankomst så trillar två madamer in och låtsas som det regnar. Hur länge de har varit borta kommer jag aldrig få veta men enligt mamma så gick personalen vid sex och jag var där kvart i sju.........skrämmande!!!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards