rocotopeppers

Alla inlägg under oktober 2010

Av Mita - 6 oktober 2010 06:48

Hur vi tänkte igår då vi inte informerade varandra om att Janisbaninis skulle få oxsvansben, Mannen hade med sig ett till henne på förmiddagen då han satt i möte och jag gav henne ett på eftermiddagen då hon var hos mig på jobbet!

Innan vi gick och la oss igårkväll så sa vi att ett litet pip nerifrån hallen så är det snabbt ner och ut med hundarna.

Vid halv ett pep det första gången så det var på med morgonrocken och ut med hundarna, alltså jag gick ingen promenad utan släppte ut de i trädgården.

Vid halv fyra var det dags igen men inte då med ett pip utan ett högt skall från Bechamel, på med morgonrocken igen och nedför trappan så möts jag av en icke så angenämn doft, Janis hade bajsat inne och Bechamel stod väl inte ut med lukten! Och ni som har stora hundar vet ju hur en dagenefterjagätitettstortben bajshög kan se ut.

Härlig start på dagen!!!!!!!

Av Mita - 5 oktober 2010 06:47

Ge mig ett tips på hur jag ska få Ozzy att lägga tvätten direkt i tvättkorgen när det är smutsigt istället för högar på golvet i sitt rum!

Vi har denna disskution rätt ofta och då passar han på att städa och fylla tvättkorgarna, jag tycker inte att det är speciellt roligt att ha tvättat undan allting för att sedan upptäcka berget av tvätt i han rum.

Hur ska jag aggera, alla tips mottages!

Av Mita - 4 oktober 2010 18:41

I fredags lanserades SomeZin - en smakrik och generös Zinfandel från Kalifornien. Detta är det första vinet gjort på zinfandel druvan i bag-in-box som börjar säljas i det ord sortimentet hos Systembolaget.

För endast 215 kronor för 3 liter så kunde jag bara inte låta bli att gå in och köpa en box idag, jag är en Zinfandelälskare och har hällt upp ett glas och ska snart smaka. för det kan man göra när mörkret faller på, dricka ett glas vin och njuta av stunden!

Av Mita - 4 oktober 2010 18:11

Dagar, veckor och månader bara rusar fram, idag är det måndag igen för att snart vara helg igen. Det går alldeles för fort, ändå är jag uppe med tuppen varje morgon och i säng vid midnatt, och nu när mörkret kommer tidig så känns det lite som slöseri, det börjar ju skymma redan vid sextiden och då är det för min del slut på uteaktiviteterna såsom trädgården och svampplockning! Och att städa på kvällen har jag då ingen lust med, ser ju inte damtussarna eller de skitiga fönstena ändå, nej fram för mer tid, fler ljusa timmar året runt!

Av Mita - 3 oktober 2010 18:37

Det blev inga valpar med Katarinas tik heller, nu är det andra parningen där tikarna går tom, mycket tråkigt då det känns som att Cha-Gall inte riktigt klarar av det, han sjuter lösa skott! Ska nog inte göra några fler försök med honom så jag får hitta en ny kille till Bechamels nästa löp!

  

Den lilla lurken!!!!!

Av Mita - 3 oktober 2010 09:38

Satt igår kväll och tittade på Animal Planet, det var en tävling i USA (naturligtvis) om Världens fulaste hund, sju år i rad har Chinese Crested Dog vunnit men i detta program vann en boxer blanding med ett grymt underbett, han var jättefin och hur man överhuvud taget kan ha denna tävling är för mig helt ofattbart.

Som tvåa kom en nakenfis som var väldigt lik vår Bechamel, är kineser verkligen så fula????

Vad tycker DU?

Av Mita - 2 oktober 2010 19:16

Idag har vi varit hos Sys och ätit surströmming på hårt tunnbröd med potatis, lök och tomater, mums, jag slog mitt personliga rekord åt åt hela tre stycken, Oskar som är en sann surströmmingsätare åt sju stycken. Han var ett år när han åt det första gången och har älskat det sedan dess men det är på senare åren som jag lärt mig att uppskatta denna delikatess, för det är verkligen en delikatess och den som inte smakat ska heller inte yttra sig!

Sedan att doften kan vara störande är en sak men det har ingenting med smaken att göra, vi hade både Oskars och Röda Ulven och båda burkarna var fulla med romstinna honor. Måltiden avslutades med en fantastiskt god Choklad Pavlova med färska hallon som Syster hade bakat

  


Av Mita - 2 oktober 2010 12:09

Som ni vet så pågår Skördefesten på Ön och edt är val ca 200 tusen turister som har hittat hit, alltså de är överallt! Påvarenda parkering, i varenda liten skogsgömma står det husbilar, vilket är trevligt att det händer något och att det rör på sig.

Jag åkte då alltså iväg med kineserna för en lång skogspromenad, körde ner mot Vickleby och hittade ett ställe som det var folktomt på, vandrar halvvägs ner på skogsstigen och ungefär i mitten finns det en tavla som berättar om Vicklebys ädelskog, ungefär där ljuset är på bilden

När jag närmar mig så ser jag att det är uppsatt ett A4 på skylten så jag går dit för att se vad det står!

Hmmm, vore det inte på sin plats att vid detta tillfälle kanske sätta upp en varningsskylt uppe vid vägen, då vill jag säga att denna skogen är inte stor utan det ta ca 15-20 minuter att gå rakt igenom den från vägen och ner till vattnet .

Finns det inga regler eller är det okej att göra på detta sätt, fast jag ska inte klaga, de har ju bättrat sig, jag har träffat på jägare innan i denna skog och fått mig en sjuhelvetes avhyvling för att jag gick där med kopplade hundar, får nästan en känsla av tjuvjakt då man inte uppmärksammar att det är jakt pågång!    

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards