rocotopeppers

Alla inlägg under oktober 2010

Av Mita - 15 oktober 2010 18:16

Flygresan gick över förväntan bra, och vi landade tryggt i Barcelona vid halv elva tiden, vi har konfererat och ätit en lätt lunch bestående av en räksallad med färska frukter till förrätt, grillade jätteräkor, grilad marulk och grillad lax till varmrätt, rödvin till det och en vaniljnågonting med färska bär med kanel och kaffe, sedan konfererade vi lite mer och avslutade med en after work vid poolen, nu är det en timmas vila innan en promenad genom den gamla staden till nästa restaurang för att inta middag!

Sedan blir det en god natts välbehövlig sömn, har hållt igång sedan 04.00


Av Mita - 14 oktober 2010 15:11

Håller på att packa väskan för en helg med arbetskollegorna i Barcelona. Gjorde dumheten att gå in på yr.no för att kola in vädret och det ska bli 14-16 grader och regn hela helgen. Men det struntar jag i, bikinin och lilla klänningen ska med i alla fall. Och den lilla röda ska med så att jag kan uppdatera mig och er under resans gång!

     

  

Av Mita - 13 oktober 2010 17:48

Var en sväng på IKEA efter jobbet för att inhandla en glasburk med lock för min pulveriserade svamp och vad skådar då mitt vänstra öga om inte en jävla massa julsaker...........redan!!!

Jesses vi är ju bara inne i andra veckan på oktober och för mig känns julen väldigt långt borta.

Snart är det väl julsånger i affarerna med, hujeda mig....ryser!

Kanske jultomten klättrar upp från stegen i år =)  

Av Mita - 13 oktober 2010 17:31

Imorse möttes jag av en frostvit gräsmatta, jag vill inte ha det ännu, snälla vänd vädret omgående!

    

Då är det kanske dags att plocka in alla äpplen, eller hur mycket kyla klarar de?

Av Mita - 13 oktober 2010 07:02

När jag var och klippte mig i måndags så köpte jag ett nytt shampo och balsam, Schwarzkopf Curl Bounce, ett shampo och balsam som ska vara bra för lockigt hår.

Sanningen är den att jag kände mig lite korkad när jag lämnade salongen med min påse som kostade, korkad för att jag trodde på att ett shampo kan påverka lockarna.

Och nu står jag här, nyduschad med torrt nytvättat hår och ser ut som ett troll!!

Av Mita - 12 oktober 2010 20:26

Nu har jag packat 18 kilo lammkött från Anja och Per i Bläsinge som vi ska njuta av i vinter, bra pris, färdigstyckat och hemkört till dörren, kan det bli bättre?


Av Mita - 12 oktober 2010 06:49

Jag tänkte hinnna med att stryka lite kläder imorse när jag klev upp, så jag masade mig ner till källaren och började att plocka bort kläderna från tvättställningen, tycker mig i ögonvrån se en massa svarta prickar på väggen bortanför och tänder lampan i nästa rum och ser till min förfäran en massa slöa svarta feta ej omtyckta flugor som sitter på väggen.

inatt har de varit kyligt ute och de feta har väl passat på att ta sig in i värmen genom något ventliationshål eller dyligt, jag har då aldrig varit med om detta innan!

Det blev ingen strykning av tvätten, utan jag får ta det i eftermiddag efter att jag sanerat från flugorna!

Charmigt!!!


Av Mita - 11 oktober 2010 19:17

Jag njuter av att besöka ett företag som kan detta med service, jag var och klippte mig i dag på Åbergs i Kalmar, efter ett litet samtal om hur Ann (frisören) ville göra så blev jag placerad i en skön massagefåtölj för hårtvätt och en underbar huvudmassage, inte en sådandär tvåminutare utan lång massage, så där så att man blir helt avslappnad.

Tummen upp för Åbergs!!!


Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards