rocotopeppers

Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Mita - 13 juli 2010 11:11

Lilla måsungen blev så glad då jag gick ut och vattnade asfalten åt henne, nu sitter hon i den lilla pölen och ruggar upp sig.

Eller rättare sagt jag blev glad för att hon genast gick till vattnet.

Hon eller hon inte vet jag, kan väl vara en hane, eller det heter väl inte hane om fåglar, skit samma!

  

Av Mita - 13 juli 2010 06:28

Det tog 50 minuter, 50 minuter att ta sig över bron, 6072 meter Ölandsbro.

Och för en som gått i terapi för broskräck så var det inte en helt gynnsam upplevelse, om vi säger såhär så visste jag direkt vilket utrymme jag skulle besöka direkt när jag kom hem.

Det blev heller inte något besök på Kackelstugan av olika anledningar men jag gör ett nytt försök idag!  


På hundfronten då.

Janis växer på sig och tar nu lite mer plats, på alla områden.

Cha-Gall kan jag kalla helt återställd, han verkar heller inte tagit stryck mentalt av olyckan, lika kaxig som innan.

Och Bechamel då den lilla argbiggan, hon gjorde igår ett helt oväntat överfall då Janis låg och sov, smög fram och attackerade henne rätt över strupen, Janis vände bara på sig och tänkte nog,

*bit på du lillan, det känns bara som skön massage

Ang parningen så syns det inte så mycket på henne ännu om hon är dräktig, vi är inne i dag 23 från första parningstillfället, men hennes beteende är ju helt annorlunda än innan, men jag har blivit lurad förr, dock inte av henne.


Och det varma och soliga vädret håller i sig, kanonbra för turismen här på ön, då den kan visa sig från den bästa sida, förutom bilköerna då!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards