rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Soldans i morgonrock!

Av Mita - 26 maj 2010 05:54

Morgon pinken med vovvarna sker oftast bara i morgonrocken och i trädgården och så även denna morgon, jag tog till och med på mig pisstofflorna i morse för jag skulle kika lite på vad som hänt med blommor och växter.

När det är överstökat efter femton minuter så ska vi då gå in, kineserna ligger redan inne i sin soffa och jag ropar på Janis i ett normalt tonläge att hon ska komma.

Hon gör ett litet krumsprån mot mig för att sedan tvärnita, jag kallar igen, och igen och igen (vafan är hunden döv eller!!!) till slut så höjer jag rösten och låter lite barskare i stämman, vad händer då?

Jo, då kryper hon snabbt in i en buske för att inte komma fram, en Dogo Argentino är en Dogo Argentino så det är bara att börja jollra, göra roliga hopp, höja armarna i luften för att sedan klappa sig på knäna och vara allmänt barnslig, då kommer hon fram med ett glädje skutt och vips så ligger även hon inne!

Så olika hundar är men vad jag vill komma till att slösa lite på glädjens ord, le en extra gång och bjud till lite, för tänk vad mina grannar måste ha flinat och de så mig göra soldansen klockan halv sex på morgonen.

      

 
 
Kicki

Kicki

26 maj 2010 08:43

...eller så satt de bara å njöt av din dans!!!...hoppas allt e bra med dig å de dina!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Lotta Hellsman

Lotta Hellsman

26 maj 2010 11:28

PÅ TAL OM INGENTING!-ang ditt inlägg LÅS DÖRREN så ska jag berätta en sak!
Detta hände för ca: 7 år sedan. Bale ( en dogo argentino hane, samma ras som Mitas, den vita ni vet!)var en bredaxlad testosteronfylld unghane på 3 år. Han ägde världen OCH visste om det! Jag bodde då i ett pitoreskt underbart ruckel som hette Brattelid. En gång i tiden så rände BOCKSTENSMANNEN förbi där med sina mördare i hälarna. MEN-det är en annan historia. En underbar sommar förmiddag när jag stog och vattnade den söta lilla maskros som lyckats ta sig upp genom golvet i köket mellan spisen och kylen så knackade det på dörren. Man måste vara expert för att utvärdera en knackning i det huset, gällande dörren!( kokande värmepannor, sinande vattenpump, tokig hackspett, pojkens trummsolon från ovanvåningen,elpropparnas knackningar när de "danska"propparna hotade att bränna ner huset) Bale brydde sig inte när jag stegade ut i hallen och slängde upp dörren och får se en NEGER-svart som natten, leende-med såå mycket vita tänder i munnen, så jag blev avundsjuk! Han joddlade någonting som jag inte kunde förstå. Han pekade på sin cykel och jag kunde bara få fram ett QUI? Fort som satan fick han fram en stor lapp med texten: Jag är utbytes student från Sumalia och har en mor som bla. bla. blaaa och min far miste sina ben i blaaaa. bla. OSV. Det hela gick ut på att han ville sälja egen ritade teckningar på söta små kattungar, hundar och änglar. På baksidan av dessa "teckningar" stog det made in Hong-Kong! Vid detta laget hade BALE spetsat öronen och kom lite för fort ut i hallen för att kolla läget. Han kom som en vägsladd bredsides (55KG MUSKLER) sladdande ut i hallen och får SE EN NEGER!!! Kärlek kan paralysera människor MEN det tror jag inte det rörde sig om i detta fallet! De få sekunder som gick från det att BALE tog sig ner från hallens lampkrona till att Sumalien hade gallopperat de 2 km rakt över åkrarna varav 3 diken måste forseras, varav ett är mer eller mindre en å på 3 meters bredd, hade gjort den där BOLT grön av avundsjuka. Snacka om världsrekord! Men för att göra en lång historia kort så slängde jag in hans cykel,tavlor,väska och plånbok i bilen och kom ifatt honom vid busshållplatsen uppe i byn 4 km härifrån. Men han tycktes inte vilja kännas vid sina saker, han viftade av värjande med sina händer och formade sina hästläppar till ett: NOPLESS. Han tog bussen härifrån och jag fick en beg. syckel, 12.50 i kontanter, en massa made in HONG-KONG kissar, en skylt med att HEJ! JAG ÄR UTBYTES STUDENT........... Och ett jäkla gott garv! Dagen efter uppdagades att samma djäkla.... hade mer eller mindre snott allt som fanns att ta hos en man som satt i rullstol några dagar innan ett par km härifrån. Jag kan bara säga på tal om ingenting-DOGO ARE THE BEST-FUCK THE REST !
Lotta "BAD"






http://www.baddads.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards