rocotopeppers

Alla inlägg under april 2010

Av Mita - 18 april 2010 17:12

Sitter och tittar på Lyxfällan och funderar över hur i helvete man kan shoppa loss så med pengar man INTE har, det är kreditkort hit och dit samt snabba smslån.

Jag skulle aldrig och då menar jag aldrig kunna skuldsätta mig för att köpa skitsaker, okej att låna, till ett hus eller bil men till soffor, tvapparater, datorer och till och med semester resor.

Hur kul är det att åka på semester på lånade pengar?

Man ser när barnbidragen kommer eller löningen hur folk bara tokhandlar, då är det överfulla kassar som bärs ut från butiker och köpcenter.

Eller de som handlar upp hela lönen på två veckor för att sedan inte ha ett öre kvar är även det för mig ett obegripligt beteende. Eller dom som äter lunch ute varje dag för att sedan sitta och gnälla över taskig ekonomi, hallå har ni hört talas om lunchlådor??

Själv handlar jag rätt mycket på second handbutiker samt köper ett parti av tex lammstek eller färs när det är bra priser och då har jag alltid pengar kvar på kontot innan nästa lön kommer.

Man får leva efter sina inkomster, inte andras!!!

Av Mita - 17 april 2010 17:49

Idag har jag fått ha sonen hemma hela dagen vilket hör till ovanligheterna, ett klart sunt beteende när man snart är 15 år.

Vi åkte in till Kalmar och lunchade på McD, shoppade till kvällens middag och var på Badhuset och träningsimmade samt bastade och slösade mängder med kommunens varmvatten.

Nu har Oskar lagat kvällens middag med mig som kökspiga, det blir en Indisk lammgryta med Daal och Basmatiris samt Naanbröd som vi dock inte bakade själva utan köpte Santa Marias färdiga bröd, hoppas det är gott bara!

Förföriska dofter av spiskummin, kanel, ingefära, vitlök och koriander sprider sig i huset.

Min älskade son!! 

Av Mita - 17 april 2010 11:12

Jag letar resor för brinnande livet, vi ska åka iväg i januari 2011, två veckor till förhoppningsvis Thailand. Men jag hittar bara svindyra resor, typ 40-50 tusen för oss tre, men det är klart man kan ju bara boka flygresan och sedan hitta boeende därnere.Är det någon som vet en bra resesite så tipsa mig gärna!

Av Mita - 16 april 2010 18:10

Jag står i godan ro och putsar fönstrens, regnet var bara några stänk så ytterdörren står på vid gavel så att hundarna kan gå in och ut, helt plötsligt hör jag Janis som sätter igång och skäller som en idiot, för precis utanför vårt staket mot skolgården springer en flicka fram och tillbaka och då menar jag fem cm från staketet. Janis går inte att få tyst på för hon tror väl att det är en lek, flickan börjar då att sakta stega mot henne och gör några märkliga skutt.

Vänligt frågar jag då henne om hon verkligen måste vara så nära staketet när hon har en hel tom jätteskolgård att vara på.

Till svar får jag näpet

-men jag leker ju häst

Okej svarar jag och säger då får jag väl ta in hundarna då.

Inom mig kokar jag, skitunge gå och lek häst någon annanstans, annars kanske hunden kommer och nafsar hästen i hasorna tänker jag för mig själv, för jag lovar att hade jag sagt något så hade hästfamiljen stått utanför staketet och gett mig en avhyvling.

Flickan var nog en tolv tretton år och jag vet att när Oskar med bihang åker skateboard på nyasfalterade platser så ringer de på och vänligt frågar om det är okej så att de inte stör.

Grunduppfostran kallas det!!!

Av Mita - 16 april 2010 17:19

         Inte snällt alls av hundarna!!

Av Mita - 16 april 2010 16:54

Nu är dom har igen, djurägarnas eller ialla fall min plåga, FÄSTINGARNA!!!

Magneten Cha-Gall har redan fått fyra på sig som fastnat och på Janis plockade jag två som spatserade runt på hennes vita päls och Bechamel klarade sig utan idag.

Jag hade tänk att ge mig på fönstrena nu för det putsas ju inte av sig själv och utanför börjar regnet att sakta smyga på, så jag får börja inomhus.

Det är fredagsmys det =)


Av Mita - 16 april 2010 07:29

Att ett ord kan smaka så gott i munnen, fredag, smaka på det, fredag.....

Jag hoppas på en strålande helg så att jag kan få lite färg på kroppen, eller ialla fall ansiktet.

  


Av Mita - 15 april 2010 19:10

Idag har vi haft sol, sol och åter sol, och trädgården har blommat upp med fler vårblomster....

        

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards