rocotopeppers

Alla inlägg under april 2010

Av Mita - 22 april 2010 18:31

Väl framme i Linköping så passade jag på att besöka min bloggvän Kicki med sambo och två jättefina tjejjer, Annie och Nova!

Ett mycket trevligt besök med massor av prat om både det ena och andra, nästa gång är det hennes tur att besöka mig på Öland =)

  

Av Mita - 22 april 2010 06:30

Fy fan vad kallt det är ute, termometern står ni på +3,8 men det är nästan så att jag inte tror på det, troligare -3,8.

Det är säkert askmolnet som gör detta, skönt att skylla på något =)

Idag ska jag i alla fall åka norröver till systeryster i Linköping för att sedan imorgon delta i den årliga Kick Offen som i år äger rum i Norrköping!

På inbjuda står det att man ska vara festklädd, och festklädd hade jag verkligen tänk att det skulle bli, ni vet en söt liten klänning, fräscha nylonisar och snygga high heals, men nu blir det inte så för jag tänker inte utsätta mig för frostskador när jag ska ut och cigga.

Det blir istället en snygg grå kavaj med tillhörande byxor,  en ljusare grå skjorta, svarta höga stövlat och lite sotig make up, passar mig precis!!!!

Av Mita - 21 april 2010 21:19

Varför ska det manliga könet i familjen, alltså Mannen och Sonen göra sina bajsbehov så länge på toa???

Läsandes DN, Allt om Mat, Ölandsbladet med mera, själv går jag in och gör det vad jag ska väldigt snabbt, vam fan vill sitta i skitlukt och läsa bladet??

Inte jag i alla fall!!!!!!!!!!!!!!!


Av Mita - 21 april 2010 06:37

Jag vill ge er alla bokmalar därute tre riktiga måbra böcker som jag åtminstonde skrattade högt till när jag lyssnade på dem, och jag är inte den som är den lättaste att roa.


Alla tre är skrivna av Karin Brunk Holmqvist

*Potensgivarna

*Sirila gentlemän sökes

*Rosa elefanter


För er som inte gillar att läsa eller som jag älskar att lyssna på böcker så rekommenderar jag varmt www.storytel.se  du lyssnar på böckerna via din mobil, enkelt och smidigt, okej det finns naturligtvis inte alla läsböcker men utbudet är stort. Om du är tveksam så gå in och provlyssna ett par dagar gratis!


Av Mita - 20 april 2010 19:03

Tittade igår på Svenska Hollywoodfruar samt Aschberg och inser vad roligt kvinnorna verkar ha i detta program till skillnad från kärringpanelen hos Robban igår.

Vem skulle väl inte tacka nej till en måncermoni med plastikopererade, botoxsprutande falska blondiner som mumsar pepperkakor och dricker glögg?

Maria M är ju en historia för sig, hon får mig att skratta hjärtligt åt hennes underbara kommentarer.

Aschberg bad panelen som bestod av en svensk häxa, en ciggälskande författarina, en sexrådgivare, en politiker och lite annat kvinnofolk att nämna en favorit av Svenska Hollywoodfruar, ingen sa någonting?????

Låtsades om som om de inte hade en ANING om vilka han talade om, men HALLÅ, madamerna är ju omnämda i varje tidning, i tv-program, på reklam, i radioo m.m

okej att man inte tittar på programmet men att sita med i en panel och inte ha den kollen, my ass vilket fegspel!!!

Och det mest intelligenta uttalandet gjordes av en i panelen när hon förklarade vad vår var för henne, att sitta ute på en uteservering och dricka och röka samtidigt, de é vår de!

Tjoho, här blommar ialla fall Kejsarkronan snart!

  

Av Mita - 20 april 2010 18:53

Ugnsbakad färsk torsk med varm pepparrotscreme och pressad potatis!


Av Mita - 20 april 2010 06:38

Igår morse fik jag skrapa bilrutorna, igår hade jag dunjackan på mig på kvällspromenaden, igår kokade jag köttsoppa på högrev med potatis, morötter och klimp och igår så tog sonen sitt första dopp i Kalmarsund!!!

Galningen doppade till och med huvudet, brrrrrrrr.

Och igår så bokade jag den efterlängtade Thailandsresan till vintern som kommer!

Av Mita - 19 april 2010 07:15

Vilken underbar start på veckan, åkte in till Kalmar för att hinna gå en promenad i slottsparken på morgonen, det är lätt att glöma bort godbitarna som finns i närheten, solen gassade men vinden var bitande.

  Kolla blicken   Med slottet i bakgrunden!

Den vackra konsthallen  och entrén in till parken!

Det som är tråkigt i parken är alla fula förbudsskyltar allt ifrån att hundar ska vara kopplade till att man ej ska beträda gräsmattan.

Är vi svenskar så oerhört korkade att vi inte förstår vanligt bondförnuft, för det kan ju inte vara till några från andra länder eftersom allt står på svenska!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards