rocotopeppers

Alla inlägg den 26 april 2010

Av Mita - 26 april 2010 19:15

Hur anträffbar ska man egentligen vara och är det okej att inte direkt svara direkt på chatten eller sms?

Det har ju nästan blivit hysteriskt detta, svara man inte bums så tror ju folk både det ena och andra. Eller är det okej att mitt i middagen bli störd av pling hit och pling dit, surrande ljud och höga signaler?

Visst det är mitt val att svara tycker jag, men det tycker oftast inte den som ringer, ringer man så brukar det ju vanligtvis vara av en viss anledning, eller?

Är det okej att säga, jag har inte lust att prata med dig nu eller anses man som ohyfsad då?

Och att svara på mail, hur lång tid bör det ta?

Vad är vett och etikett i denna kommunikativa tid?


Av Mita - 26 april 2010 06:40

Livet är underbart, det är måndag morgon och jag har ett arbete att gå till, jag har fixat till lilla lunchlådan, jag ska gå en långpromenad på lunchen i det vackra vädret, jag ska vara nöjd med min arbetsinsats efter jobbdagens slut, jag har ett hem att komma hem till.

Så skaffa er en bra dag ni med!!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards