rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 20 mars 2010

Hemma igen +8,7

Av Mita - 20 mars 2010 18:14

Har kommit hem till Öland efter dagens utställning i Malmö, den gick inte så bra men jag är nöjd ändå för Becham är ju bara finast i alla fall.

Bechamel var i alla fall den enda riktigt nakna kinesen och den enda med morrhår

På kritiklappen står det:

Ökl 2

Liten tik, bra huvud men något smal i käkpartiet, önskar kraftfullare benstomme, tillräckligt djup i kroppen. Rör sig lite lös från sidan, bra hud.


Bilfärden hem tuff med ösregn och en tjock dimma, men när jag närmade mig Öland så sprack det upp och solen sken, väl hemma så väkomnades jag av en trädgård utan snö och med krokus som slagit ut, nu jäklar är våren här.

 
 
Yvonne

Yvonne

20 mars 2010 19:25

Dumma domare:( att ge den finaste hunden ett andra pris!
Men kritiken var ju inte så tokig ändå tycker jag fast jag bara sett henne på kort. Kramar till Bechamel från oss i Ljusdal

http://www.zapotockys.se

 
Ammis

Ammis

21 mars 2010 07:56

Klart att dina hundar är snyggast o. bäst oavsett vad dom säger??? :0). Krokus får vi nog vänta på ngr veckor till här uppe innan dom visar sig men det är nått visst med dom första blommorna som tittar upp, men visst är våren här, det känns i luften. Ha en go söndag, och godmorgon.
KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
pillan

pillan

21 mars 2010 09:57

Nej vad fubbigt ...
här blommar minsann inga lökar , utan snön vräker ner

http://www.pillans.se/wp

 
Stort och smått

Stort och smått

21 mars 2010 11:37

Det finns rådande skönhetsideal även i hundvärlden förstår jag! =)

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Nettis

Nettis

21 mars 2010 17:40

Självklart är Bechamel vackrast :) ! "Önskar kraftfullare benstomme"... Det kan man ju inte direkt beställa :-/ !!!
Våren är nog på väg hit så väääldigt sakteliga oxå ;) !
Ha det så bra! Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggplatsen.se

 
Ulrika

Ulrika

21 mars 2010 22:47

Vilken knasdomare! Han måste ju vara blind på båda ögonen, Bechamel är ju skitsnyggast!
Kram!

http://fabulousforty.blogg.se

 
Ingen bild

Mita

22 mars 2010 06:26

Det är helt sjukt detta med bedömmningssporter och när jag sedan ser resultatet av de hundar som premierades så blir jag mörkrädd.
Av 87 kineser så blev det toppplaceringar från en uppfödare och att jag sedan vet att damerna känner varandra privat, ja, hur okej känns det då?

Sedan sa domaren till mig att hon önskade kraftigare benstomme, nu var det ju inte hennes åsikt som jag var ute efter utan rasstandarden!!

 
Ingen bild

Yasha

22 mars 2010 13:07

Det är märkligt hur kineserna har utvecklats och man har "anpassat" bedömningarna till att passa de här stora, håriga My Little Pony-kopiorna som förvisso är jättehäftiga att se på, men som inte alls är nakenhundar längre.

Man blir lite ledsen, när man har en hund som verkligen är naken och som är trevlig och ser bra ut för övrigt som blir utmanövrerad av "drakarna" med ponnyhästar.

Hoppas ni hade lite trevligt iaf. Tantmaffian i hundkretsar är riktigt läskig ibland...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards