rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

Jag måste ha fått något om bakfoten angående tacos!

Av Mita - 12 mars 2010 17:58

Ikväll ska vi äta det som många äter just på fredagar för att det går så fort har jag hört, nämligen Tacos!

Men vad jag inte förstår är hur man kan tycka det för det tar ju lika lång tid som att göra en köttgryta, eller en fiskgratäng.

Färsen ska stekas, sedan ska kryddblandningen hottas upp med diverse kryddor som får genomgå en tur i morteln först, tomat och löksalsan ska finhackas och mognas åtminstonde en timma innan servering, sallad ska skäras, grukan ska delas (synd), osten skall rivas och guacamolen svängs ju inte ihop med ett nafs.

Fast okej, majsburken tar ju inte så lång tid att öppna.

Sedan ska tortilla och taco brödet värmas och nachochipsen ostgratineras.

Och efter maten så blir det ju en herrans massa skålar och pryttlar som ska diskas.


 
 
Lena

Lena

12 mars 2010 18:16

Beror lite på hur man gör det = )))

Ha en trevlig fredagskväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lena Sundén

12 mars 2010 19:43

..å inte är det gott heller med tacosmaken i köttfärsen(vi kryddar inte själva utan tar texmex påsen)..jag är nog den enda som inte gillar det här hos oss. Så ikväll tvingade jag mig själv til latt äta lite kött o mycket grönsaker i bröden

 
susanne

susanne

13 mars 2010 06:56

jag gillar inte tacos.. men klart gör man det från grunden riktigt så är det gott men det flesta 99% kör nog halvfabrikatet hela vägen det man lägger tid på måste vara grönsakerna man skär upp....

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Ingen bild

Mita

13 mars 2010 08:23

Nej tacos är INTE gott......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards