rocotopeppers

Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Mita - 12 mars 2010 17:58

Ikväll ska vi äta det som många äter just på fredagar för att det går så fort har jag hört, nämligen Tacos!

Men vad jag inte förstår är hur man kan tycka det för det tar ju lika lång tid som att göra en köttgryta, eller en fiskgratäng.

Färsen ska stekas, sedan ska kryddblandningen hottas upp med diverse kryddor som får genomgå en tur i morteln först, tomat och löksalsan ska finhackas och mognas åtminstonde en timma innan servering, sallad ska skäras, grukan ska delas (synd), osten skall rivas och guacamolen svängs ju inte ihop med ett nafs.

Fast okej, majsburken tar ju inte så lång tid att öppna.

Sedan ska tortilla och taco brödet värmas och nachochipsen ostgratineras.

Och efter maten så blir det ju en herrans massa skålar och pryttlar som ska diskas.


Av Mita - 12 mars 2010 15:55

Skäms på mig, har glömt bort det lilla födelsedagsbarnet idag.

Lilla Bechamel fyller ju två år idag, jag får gå ner och köpa en bakelse och en liten present.

  

Det blev ett rökt grisöra och senare ikväll ska hon få en leverpastejbakelse med grädde på!

Av Mita - 12 mars 2010 12:00

Jag vill hem, jag vill ut i skogen, jag vill hälsa på småfolket och få lite goda råd, jag vill andas frisk luft, jag vill känna solens varma strålar mot mitt ansikte, jag vill se hundarnas glädje att springa lösa, jag vill så lite vårtecken, jag vill höra fåglarna kvittra, jag vill äta en blodapelsin på en stubbe.

Och allt detta ska jag få uppleva om ett par timmar, lyckost mig!!


Hoppas att ni alla får en riktigt skön fredag   

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards