rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

Nej, det är inte okej!

Av Mita - 10 mars 2010 17:48

Jag är inte den som är den när det gäller hundar men i dag tror jag nog att denna hundägare slog rekord i nonchalans mot andra människor.

Inne i Kalmar kommer en kille med två okopplade skitstora schäferhanar, inte de att hundarna går smäck fot vid hans vänstra sida utan 6-8 meter bakom honom, ingen av hundarna har heller halsband och mannen har inte något koppel i handen eller hängande runt halsen.

Helt okej att ha hundar lösa i skogen eller ute på Alvaret om man har koll vill säga. Vi har ju själv lärt oss av dåliga erfarenheter med Lilleman.

Vad hade hänt om tex jag kommit ut med Bechamel i koppel och hon hade luktat löptik? Eller Cha-Gall som är kaxig mot andra hanar när han är kopplad?

Inte en chans att jag skulle kunna få bort hanarna från dem och sedan hör till saken att jag har en grym respekt för schäfrar, det är hundar som allt för ofta aggerar snabbt utan att visa något innan, det är i alla fall min erfarenhet.

Hoppas verkligen att jag möter på denna person en gång till för då ska Mita fram med den STORA pekpinnen!!!!!!

 
 
Ammis

Ammis

10 mars 2010 18:23

Mmm håller verkligen med dig. Det är dålig respekt för både andra hundar och människor, och absolut för lilla Ammis som faktiskt är lite rädd för hundar, kommer det en hund och bara hoppar fram till mig oavsett ras o. storlek då kan det lätt hända att jag reagerar med en fot i fejjan, tyvärr, men blir man rädd så kan reaktionen vara så även om hunden inte vill nått illa. Har skärpt mig lite men det är hundägarnas ansvar att ha koll på sina jyckar. Det verkar ju du ha iaf. Ge han "på moppo" om du ser han igen. Ha det gott. krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
susanne

susanne

11 mars 2010 05:25

ja spelar ingen roll om ägaren anser min vovve är snäll... man ska ha kopplade sina hundar! det fins mycket rädda mäniskor med ,och som du säger vad hade hänt om tiken din var i löpen?
Huga.....

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
wiper

wiper

11 mars 2010 10:43

Såna borde inte få ha hundar. Jag skulle själv bli lite rädd om jag mötte lösa stora hundar. Bra att du har skinn på näsan och bra åsikter. Bra skrivet

Jag säger som Susanne huga eller hugaligen som är ett norrländskt uttryck...:)

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards