rocotopeppers

Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Mita - 5 mars 2010 17:22

Grillad entreôte med ugnsbakade rödbetor med chevre, bakad potatis och sallad

Av Mita - 5 mars 2010 16:15

Skönt och fredag igen då, solen skiner utanför och jag har hunnit med en skön men rörig koppelpromenad med de tre. Kundbesöket gick bra och jag satte en  affär innan hemgång, det är så veckorna ska avslutas.

Var och handlade på Citygross efter jobbet och hade helt missat att det var tvåårsjubileum och att det bjöds på både det ena och andra.

Och Kalmar ligger ju i Småland så ni kan ju tänka själv hur det såg ut därinne, typ 39 tusen gamar som slet och drog i diveres varor samt smaskade på chips, drack kaffe och tryckte i sig muffins och annat onyttigt. Jag har nog aldrig handlat så snabbt i hela mitt liv. Folkmassor av denna kaliber är ju lika med panikångest i 190. Nåja, jag tog mig en tur runt huset nyss och upptäckte då denna vintergäck som sakta reste sig ut jorden och det är lika med GLÄDJE för mig.

  

Av Mita - 5 mars 2010 06:28

Likväl som jag planerar dagens mat så planerar jag även vad jag ska ha på mig kvällen innan dagen före, så väl igår!

När jag väl fått på mig kläderna så slår mig tanken att jäklar jag ska ju ut på kundbesök idag och så här kan jag inte gå klädd, så ut på klädjakt.

Tassandes med ficklampan i högsta hugg och in i sovrummet för att genomsöka garderoben, sliter åt mig det jag vil ha och går ner igen för att dressa om.

Då slår mig tanken, vem är jag att döma både mig själv och kunden, jag har ju inte en blekaste aning om hur han ser ut eller vad han har på sig.

Och ärligt talat så tror jag faktist att han skiter i vad jag har på mig, jag är ju hel och ren och ser representabel ut.

Så det blev ett klädbyte till, tillbaka till ursprunget.


Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards